МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хід роботиЗавдання 1. Ознайомлення із можливостями комп’ютерної моделі 1. Змінюючи ширину потенціальної ями х за незмінного значення маси частинки m, слідкувати за графічним зображенням хвильових функцій та квадратів їх модулів для різних стаціонарних станів. Прослідкувати за характером зміни енергетичного спектру частинки і зробити висновок про поведінку енергетичних рівнів при цьому. Рисунок 87.1 – Квантування енергії та ймовірність перебування мікрочастки в певному місці потенціальної ями
2. Змінюючи значення маси частинки m за незмінного значення ширини потенціальної ями х, слідкувати за графічним зображенням хвильових функцій та квадратів їх модулів для різних стаціонарних станів. Прослідкувати за зміною енергетичного спектру частинки і зробити висновок про поведінку енергетичних рівнів при цьому. Завдання 2. Визначення значення постійної Планка h 1. Згідно таблиці варіантів виставити у вікні інтерфейсу значення маси частинки. Таблиця 87.1 – Варіанти завдань
2. Змінюючи значення ширини потенціальної ями від мінімального до максимального значення, визначити із правого вікна (енергетичного спектру) значення енергії частинки для двох наведених в таблиці варіантів значень стаціонарних станів ni i nj. 3. Знайти для кожного значення х різницю енергій частинки для двох вказаних стаціонарних станів ΔEji. Оскільки згідно (87.2) , (87.5) то побудувати графік залежності ΔEjі від 1/х2. 4. Визначити із графіка нахил k прямої залежності ΔEjі (1/х2) . (87.6) Враховуючи, що згідно (87.5) , визначити значення постійної Планка h за допомогою формули . (87.7) 5. Визначити похибки знаходження значення h і порівняти отримане експериментальне значення із табличним. Завдання 3. Визначення маси частинки 1. Використовуючи визначене в пункті 4 значення k, а також значення постійної Планка h = 6.62·10-34 Дж·с, обчислити значення маси досліджуваної частинки. 2. Поділивши отримане значення маси частинки на значення масового коефіцієнту із таблиці варіантів (або із вікна інтерфейсу), знайти масу протона і порівняти із табличним значенням. Контрольні запитання 1. В чому полягає принципова відмінність у трактуванні властивостей мікрочастинок класичною і квантовою фізиками? 2. Що таке хвилі де Бройля? 3. Яка умова створення стоячих хвиль? 4. Який взаємозв’язок корпускулярних і хвильових характеристик мікрочастинок? 5. Сформулюйте співвідношення невизначеностей Гейзенберга. 6. З чим пов’язана невизначеність енергії згідно співвідношень невизначеностей Гейзенберга? 7. Що таке стаціонарний стан атома? 8. Яку інформацію несе квадрат модуля хвильової функції? Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|