Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Exercise 14. Put questions of different kinds to the following sentences.

1) The rudder controls the motion of the airplane about the vertical axis.

2) The control surfaces are actuated by means of control mechanism.

3) Pressure on the left pedal turns the aircraft to the left.

4) The rudder is attached to the trailing edge of the tail's vertical fin.

5) The rudder is designed to control yawing of the aircraft.

 

Exercise 15. Read these words out loud, paying attention to the stress; translate them.

a) on the first syllable:

aileron, surface, rudder, tail, structure, metal, system;

b) on the second syllable:

construction, internal, externally, control, controlled, about, without, connect.

Exercise 16. Translate the following word pairs.

a) to control - controller; to support - supporter; to protect - protector; to design -
designer; to train - trainer; to instruct - instructor;

b) to control -controlling; to train - training; to carry - carrying; to airlift - airlifting;

c) importance-important; difference - different; significance- significant;
independence - independent; assistance- assistant.

Exercise 17. Give English equivalents to the following terms.

Робити віраж, набирати висоту, штовхати, кріпити на шарнірах, знижуватися, аеродинамічний профіль, повздовжня вісь, поперечна вісь, відхилення літака відносно поперечної осі, руль повороту, кіль, рискання.

Exercise 18. Make word combinations combining the words of the 1 and 2nd groups.

I: trailing, horizontal, rudder, pitch, outer, movable, tail, control, vertical.

II: pedals, stabilizer, axis, edge, elevator, airfoil, assembly, stick, fin.

Exercise 19. Complete the following sentences with the words below.

1. The elevator is attached to the trailing edge of the…… 2. The elevator controls the ... around the pitch axis. 3. To cause the plane to turn to the right, the pilot moves the ... to the right. 4. The ailerons help to ... the airplane. 5. At the rear of the plane is the … 6. The rudder is a movable part designed to control the …........................................ around the vertical axis of the aircraft 7. The control surfaces are actuated by means of… … . 8. The primary purpose of the rudder is to ... with the ailerons the movement of the aircraft when the plane is banked. 9. Both stabilizers are very similar to the ... in construction.

(wings, horizontal stabilizer, coordinate, rotation, stick, bank, tail assembly, yawing action, control mechanism).


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Additional Exercise
  4. Answer the following questions
  5. Answer the following questions.
  6. Answer the following questions.
  7. Answer the questions about yourself.
  8. Answer the questions on the text.
  9. Answer the questions to the dialogue.
  10. Answer the questions.
  11. Answer the questions.
  12. Answer the questions.




Переглядів: 570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 11.Read and translate the text. | Exercise 20. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.