МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА№ 7. Держава, право, особистість.Теоретичні питання: Правовий статус особистості. Елементи правового статусу. Держава й особистість (правовий характер взаємин). Права і свободи людини, їх система. Право на життя. Правова воля. Теорія прав людини. Міжнароднийзахист прав людини. Семінарське заняття. План: 1. Держава й особистість. 2. Теорія прав людини. 3. Правовий статус особистості. 4. Система прав людини. Основні поняття:позитивні права, солідарні (колективні права) права, правосуб'єктність, права, свободи, обов'язки, відповідальність. Тематика рефератів: 1. Обов'язки людини і громадянина. 2. Права, свободи й обов'язки в демократичній державі. Методичні рекомендації: Відповідаючи на перше питання головне - знати, що відносини особистості і держави повинні будуватися на основі їх зв'язаності взаємними правами, обов'язками і відповідальністю. Тут варто перелічити, що повинно робити держава й особистість по відношенню друг до друга. В другому питанні студент повинен роз'яснити, що в результаті наукової систематизації прав людини в історичному огляді з'явилася теорія трьох поколінь прав людини. Перше покоління прав людини – невідчужувані особисті і політичні права. Друге покоління прав людини – поглиблення особистих і розвиток соціально-економічних і культурних прав. Третє покоління прав людини – так називаного права всього людства. Варто привести приклади до кожного покоління прав людини. У третім питанні необхідно вказати: правовий статус особистості – це система закріплених у нормативно-правових актах і гарантованих державою прав, воль, обов'язків, відповідальності, відповідно до яких індивід як суб'єкт права координує свою поведінку в суспільстві. З'ясувати структуру правового статусу особистості, проаналізувати елементи статусу особистості. Крім того, правовий статус особистості поділяється на загальний, спеціальний, індивідуальний. Дати характеристику кожному з них. Найбільш загальною класифікацією прав людини є розподіл прав на негативні і позитивні. А по сфері реалізації в суспільному житті права і волі людини і громадянина розрізняють: особисті, політичні, економічні, соціальні, культурні, екологічні. Охарактеризувати кожен вид прав особистості, привести приклади. Запитання для самоперевірки: 1. Що повинна робити держава при виконанні зобов'язань по захисту прав людини? 2. Охарактеризуйте теорію трьох поколінь прав людини. 3. Проаналізуйте структуру правового статусу особистості у виді наступних елементів: правосуб'єктність, права, волі, обов'язку, відповідальність. 4. Приведіть приклади класифікації прав людини. Література: 1. Венгеров А.Б. Теория государства и права: часть 2. Теория права. Т.1.: Уч. пособие. М.: Юристъ, 1996 2. Венгеров А.Б. Теория государства и права: часть 2. Теория права. Т.2 М.: Юристъ, 1997 3. Копєйчикова В.В. Загальна теорія держави і права: Навч. посібник М.: Юрінком Інтер, 1998 4. Кравчук М.В. Теорія держави і права: Навч.посібник Тернопіль: Карт-Бланш, 2002 5. Кравчук М.В. Проблеми теорії держави і права: Навч. посібник К.: ВД “Професіонал”, 2004 6. Михайленко О.Р. Основи держави і права: Навч.посібник К.: Феміна, 1995 7. Молдаван В.В. Основи держави і права. Опорні конспекти: Навч. посібник К.: Юмана, 1997 8. Скакун О.Ф. Теорія держави і права: Підручник Х.: Консум, 2001 Читайте також:
|
||||||||
|