Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Третя відміна іменників. Приголосний тип. Голосний тип. мішаний тип. Особливості відмінювання іменників третьої відміни

І. Визначте тип відмінювання іменників третьої відміни:civis, is, m – громадянин, labor, ōris, m – праця, animal, ālis, n – тварина, turris, is, f – вежа, voluntas, ātis, f – воля, carmen, ĭnis, n – пісня, onus, ĕris, n – тягар, insigne, is, n – знак, mens, mentis, f – думка, дух, mos, moris, m – звичай, avis, is, f – птах, caput, ĭtis, n – голова, столиця.

IІІ. Провідміняйте і перекладіть українською мовою словосполучення:

homo novus, lex Romāna, mare altum, ars antīqua, ius Romānum.

IIІ. Утворіть форму Nom. i Gen. plurālis від іменників:tempus, ŏris, n; civis, is, m; regio, ōnis, f; mare, is, n; pars, partis, f; cor, cordis, n; victor, ōris, m; ius, iuris, n; turris, is, f.

Зразок:

Іменник Група Nom. Plur. Gen. plur.
mare vocalis maria marium

ІV. Визначте групу і відмінкові форми іменників:сarminĭbus; in apĭce; montem; regiōnes; marium; turrim; mente; homĭni; in pace; milĭtum; litŏra; rationem; iuribus; fratre; partem; pontium; in urbe; morum; animalǐbus; oris; ossi; vi.

V. Поставте слова, подані в дужках, у відповідних відмінках, перекладіть речення: 1. Plato poētas (dux, ducis, m) sapientiae vocabat. 2. (mos, moris, m) et institūta Romanōrum et Germanōrum antiquōrum varii erant. 3. Laus praemium (virtus, ūtis, f) est. 4. Cupio (virtus, ūtis, f), non fraude vincĕre. 5. Amīci (fur, furis, m) (tempus, ǒris, n) sunt.

 

VI.Заповніть пропуски відповідними закінченнями, перекладіть словосполучення: imperatōri bon _____ – …; oratōres clar _____ – …; florĭbus alb_____ – …; Iovi optĭm_____ – …; maria nonnull____ – …; de scriptorĭbus antiqu____ – …; gentium antiqu______– …; duce perīt_____ – …; urbium mult_____ – …; carminibus clar_______ – …; in mari alt______ – …; montes alt___ – …; part_____ magnam – …; altas turr______ – …; iur_____ Romanorum – …; de reg_______ Romanis – …; Iov_____ maximo – …; mor____ Romano – …; homin_____ periti – …; nomin_____ Romana – ….

VІ. Перекладіть тексти українською мовою:

De Neptūno

Neptūnus, frater Iovis, a Romānis antīquis deus flumǐnum et marium putabātur. Deus in altō Olympō habitābat. Nautae perīti Neptūnum saepe plus quam Iovem colēbant. Et mare, et omnia maris animalia a Neptūno gubernabantur. Dum deos vehicŭlo aureo peragrābat maria, undae sedabantur et nubes dissipantur. Mirae animalium figūrae in mari habitābant. Interdum autem Neptūnus mare tempestatǐbus turbābat. Ex arborǐbus pinus deo sacra est, ex qua (якої) naves firmae aedificabantur. Nautae Neptūno equos et tauros immolābant.

De Apollĭne

Apollo a Graecis et Romānis frater Dianae putātur. Apollĭnis et Dianae pater erat Іuppĭter, mater ­– Latōna. Apollĭnis in tutēla erant poētae. Comĭtes Apollĭnis erant Musae. Poētae antīqui Apollĭnem Musārum ducem, poētārum patrem, carmĭnum auctōrem, medicīnae inventōrem nomĭnant. Apollĭni oracŭlum Delphĭcum sacrum erat. Ibi deus hominĭbus per Pythiam et sacerdōtes futūra nuntiābat. Sacerdōtes Delphĭci erant custōdes fidi Apollĭnis templi. Pariĕtes templi Delphĭci multis donis ornabantur.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  8. Аграрне виробництво і його особливості
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  11. Анатомо-фізіолгічні особливості
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 1330

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
De Mercurio | De Iove

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.221 сек.