Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропозиція факторів виробництва

У ринковій економіці більшість факторів виробництва є у приватній власності. Люди володіють працею у тому розумінні, що контролюють її використання. Проте цей вирішальний «людський капітал» можна тільки найняти, а не продати. Капітал і земля здебільшого перебувають у приватній власності сімей та фірм.

Рішення щодо пропозиції праці залежить від багатьох економічних та позаекономічних факторів. Важливими визначниками пропозиції праці є ціна праці (тобто ставка заробітної плати) та демографічні фактори, такі, як вік, стать, освіта та структура населення. Кількість землі та інших природних ресурсів залежить від геології, тому їх не можна суттєво змінити, хоча на якість землі може впливати спосіб її використання, схеми заселення тощо. Пропозиція капіталу залежить від попередніх інвестицій, зроблених фірмами, домогосподарствами та урядами. У короткостроковому періоді величина основного капіталу подібно до землі стала, але у довгостроковому періоді пропозиція капіталу чутлива до економічних факторів, таких, як доходи або процентні ставки.

Крива пропозиції може мати позитивний або негативний нахил або навіть бути вертикальною. Для більшості товарів є підстави сподіватися, що пропозиція позитивно реагуватиме на ціну у довгостроковому періоді. У цьому випадку крива пропозиції підніметься вгору й направо. Звичайно вважають, що ціна не впливає на пропозицію землі, і в цьому випадку пропозиція землі буде абсолютно нееластичною, а крива пропозиції землі – вертикальною. У деяких інших випадках, якщо віддача на фактор зростає, то власники можуть запропонувати меншу кількість цього фактора на ринок. Наприклад, якщо люди відчувають, що можуть дозволити собі працювати менше годин, якщо зростає їхня заробітна плата, то крива пропозиції для праці може повернутися у протилежному напрямі, а не підніматися знизу вгору, зліва направо.

Різні можливі коефіцієнти еластичності пропозиції факторів виробництва відображає крива пропозиції S, вказана на графіку 1.

Графік 1. Крива пропозиції для факторів виробництва.

Поставки факторів виробництва залежатимуть від характеристик цих факторів та переваг їхніх власників. Здебільшого пропозиція прямо пов'язана з ціною у тій частині кривої, що нижче від точки А. Для тих факторів, пропозиція яких стала, наприклад, земля, крива пропозиції досконало нееластична (проміжок від А до В). В окремих випадках, якщо ціна фактора суттєво підвищує доход його власника, наприклад, такого фактора, як праця, то крива пропозиції може повернути вліво, як на графіку вище від точки В.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  4. А) Попит і пропозиція. Ринкова ціна.
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Автоматизація виробництва
  7. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  8. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  9. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  10. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  11. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  12. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль 4. Ринки факторів виробництва | Рівновага на ринку факторів виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.