МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
NATIONAL VALUES AND ASSUMPTIONSStudy the topic “National Values and Assumptions” (pp. 5-30 in Discussion Guide: British and American Studies: Учеб. пособие/ Т.Н. Дубровская, Н.П. Звонак, О.А. Зинина и др. – Мн.: МГЛУ,2003.-120с.). Key terms and essential vocabulary (the USA): ‘an accident of birth’ acquisitiveness assertiveness bluntness competitiveness ‘delayed gratification’ efficiency equality fatalism free enterprise individualism material badges of success materialism optimism self-help self-identity self-improvement self-reliance to be always on the go to be born into a family/ social class to climb (move up) the difficult ladder of success to enter a race for success to foster competition to go from rags to riches to have an aversion to sth to hold a belief/assumptions to keep up with the Joneses to lie in the hands of people to lie beyond the power of humans to place a high/low value on sth to have control over sth to stand on one’s own two feet to take credit for one’s accomplishments to treat smb with deference ‘trial-and-error’ approach ‘workaholic syndrome’
Questions for discussion: 1. What do the notions ‘value’ and ‘stereotype’ denote? 2. Which associations do you have when you hear the word ‘American’? 3. What stereotypes are traditionally connected with the Belarusian nation? 4. What values of the Belarusian people can you name? 5. What is fatalism? How is it viewed by Americans? 6. What is Americans’ attitude to time? 7. Why do Americans have an aversion to treating people of high position in a deferential manner? 8. What connotation does the word ‘privacy’ have in the American culture? 9. What is an ‘accident of birth’? 10. How would Americans deliver unpleasant information? 11. How do Americans view material objects? Key terms and essential vocabulary (the UK): ‘inverted snobbery’ a snob, snobbery a stratified society a welfare state amateurism anti-intellectualism BBC English/Oxford English/the Queen’s English egalitarian climate insular spirit public spiritedness ‘Received Pronunciation’/ RP ‘standard English’ to accuse smn of being posh to address people by their titles to adopt working-class values and habits to approve of class divisions to be able to exert one’s economic power to be bad at learning foreign languages to be conservative about sth to be indicative of class to be reluctant to change the system of currency to be renowned for some ability to be thought of as snobbish to be tolerant of sth to chip in sth to cling to certain ways of doing things to conform to a stereotype to dominate the cultures of other three nations to follow customs to forge contacts with other people to have living folk traditions to impose sth on smb to indicate friendship by open displays of emotion to keep things private to make social contacts through work to perceived as a token of Britishness Questions for discussion: 1. What are the popular stereotypes of the British character? 2. What is the attitude of the British to class divisions? 3. What is indicative of class belonging in Britain? 4. What is ‘snobbery’/’inverted snobbery’? 5. What is typical of the British patriotism? 6. Are the British good at learning other peoples’ languages? 7. How do the British view change? 8. Do all the common stereotypes conform to the real British habits? 9. What is ‘anti-intellectualism’? 10. What can be perceived as a token of Britishness? 11. The British tend to have a sentimental attitude to animals, don’t they? 12. Why are British people often considered aloof and reserved? 13. What does the notion ‘public spiritidness’ involve?
Читайте також:
|
||||||||
|