Туристичне підприємство – господарюючий суб’єкт або індивідуальний підприємець, який займається розробкою туристських маршрутів, забезпечує їх функціонування, організовує рекламу, встановлює ціни на тури ТП для випуску по них путівок і їх реалізації.
Під туристичною підприємницькою діяльністю розуміється діяльність по формуванню, просуванню і реалізації туристського продукту, здійснювана на підставі ліцензії юридичною особою або індивідуальним підприємцем.
Рисунок. 11.3. - Система ресурсного забезпечення формування та реалізації тур продукту
Виробничо-обслуговуюча діяльність туроператорів передбачає:
- формування (комплектацію) турів;
- просування турів;
- гуртова реалізація турів;
- забезпечення обслуговування туристів в межах програми туру;
- контроль і оперативний супровід турів;
- відповідальність за виконання робіт.
До основних завдань туроператорів відносять:
1. Вивчення потреб потенційних туристів на тури та туристичні програми;
2. Складання маршрутів та перспективних програм обслуговування туристів;
3. Взаємодія з постачальниками послуг;
4. Розрахунок вартості туру та визначення ціни;
5. Реалізація турів;
6. Методичне забезпечення турів;
7. Забезпечення туристів необхідним та спеціальним спорядженням, сувенірною та рекламно-інформаційною продукцією;
8. Підготовка, підбір та призначення спеціалістів на маршрути подорожей (екскурсоводи, інструктори, гіди-перекладачі тощо);
9. Рекламно-інформаційна робота по просуванню туристичного продукту до споживачів;
10. Контроль за якістю, надійністю та безпекою туристичного обслуговування.