Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Література

1. Ахметов Н. С. Общая и неорганическая химия. Учебник для вузов. Высшая школа, 1981 – 680с.

2. Глинка Н. Л. Общая химия. Учебное пособие для вузов. – Л., Химия, 198

3. Хомченко И. Г. Общая химия. – 1987

4. Потапов В. М., Хомченко П. Г. – Вища школа, 1987

5. Телегус В. С. Основи загальної хімії – Світ, Львів,2000.

6. Михайличенко Я И. Курс общей и неорганической химии., М.- 1965.

 

Лекція 14-15

Тема. Гідроліз солей. Обробка води для котлів.

Мета лекції: Дати поняття про гідроліз солей, Рh–розчину,визначення Рh–розчину за допомогою індекаторів, способи обробки води для котлів.

Матеріал лекції сприяє формуванню наступних компетенцій: загально-наукові компетентності КЗН-4 (Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін); Інструментальні компетентності КІ-5 (Усне і письмове спілкування рідною мовою); Системні компетентності (застосувати свої знання на практиці) КС-1

В процесі вивчення теми: «Гідроліз солей. Обробка води для котлів» курсант повинен отримати:

знання, про:

- що таке гідроліз солей;

- що таке РН-розчину;

- види гідролізу солей;

- методи загального застосування для обробки котлової води

Гідроліз-цевзаємодія іонів солі з іонами води, що приводить
до утворення слабкого електроліту.

Досвід показує, що розчини середніх солей мають лужну, кислу або нейтральну реакцію, хоча вони і не містять ні водневих, ні гідроксильних іонів.

Це явище пояснюється тим, що сіль можна представити як результат взаємодії кислоти та основи.

Солі – електроліти, при дисоціації яких утворюються катіони металів і аніони кислотних залишків.

 

Класифікація електролітів (таблиця 4.1)

 

Слабкі електроліти Середньої сили електроліти Сильні електроліти
Дисоціюють на іони частково. 1. Кислоти H2CO3; H2S; HNO2; HClO; HCN; H2SiO3. 2. Основи нерозчинні у воді, а також NH4OH.   H2SO3; H3PO4 Дисоціюють на іони повністю. 1. H2SO4; HNO3; HCl; HI; HBr; HClO4; HMnO4. 2. Луги – гідроксиди лужних і лужно-земельних металів. 3. Розчини майже усіх розчинних солей.

 

Існує 3 випадки гідролізу солей:

1. Сіль утворена сильною основою та слабкою кислотою (Na2CO3)

Na2CO3 + HOH= NaOH + Na HCO3

CO32- + H2O = HCO3- + OH-

pH > 7 реакція лужна

2. Сіль утворена слабкою основою та сильною кислотою (CuCl2)

CuCl2 + HOH= HCl + CuOHCl

Cu2+ + H2O = CuOH+ + H+

рН < 7 реакція кисла

3. Сіль утворена слабкою основою та слабкою кислотою (MgS)

MgS + 2HOH = Mg (OH)2 + H2S

Mg2+ + S2- + H2O = Mg(OH)2 + H2S

рН=7 реакція нейтральна

Солі утворені сильною основою та сильною кислотою не гідролізують: KCl, NaNO3, NaCl, Na2SO4, K2SO4.


Читайте також:

  1. II. Спеціальна література
  2. V. Довідкова література
  3. Базова література
  4. Базова навчально-методична література
  5. Використана література
  6. Використана література
  7. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  8. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  9. Дитяча література буде доступна для розуміння за умови врахування специфіки цільової аудиторії.
  10. Довідкова література
  11. Додаткова література
  12. Додаткова література




Переглядів: 424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ – 2 год.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.