Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Література

1. Баранов А.П. Автоматическое управление судовыми электроэнергетическими установками. - М.: Транспорт, 1981.

2. Иващенко. Н.Н., Автоматическое регулирование. -М.: Машиностроение, 1978.

3. Крутов В.И. Сборник задач по автоматическому регулированию двигателей внутрен­него сгорания. -М. Машиностроение, 1972.

4. Международный Кодекс по дипломированию моряков и несенню вахты 1995р.


 

Лекція №7.

Тема: Сепаратори палива і мастил. Вибір режиму роботи для забезпечення високої якості сепарації.

Мета: Вивчення основних типів суднових сепараторів палива та мастилта, вибір безпечного режиму роботи, характеристик діапазону їх використання, для забезпечення високої якості сепарації.

 

План лекції

1. Основні типи сепараторів палива і мастил.;

2. Вибір безпечного режиму роботи, для забезпечення високої якості сепарації;

3. Принцип дії сепаратора;

4. Засоби безпечного використання паливо підготовчого обладнання на судні;

 

В даний час на судах світового флоту найбільш поширені суднові дизельні установки, що працюють на важких сортах палива (мазутах).
У процесі зберігання палива на судні воно обводнюється і забруднюється механічними домішками (частки піску, пилу, залізної окалини) і в силу цього погіршуються його характеристики. Використання палива з великим вмістом механичних домішок призводить до забруднення форсунок, великим зносу плунжерних пар паливних насосів, циліндро - поршневої групи.
Залежно від наявності домішок сепаратор може бути налаштований на два режими: "пурифікація" і "Кларіфікация". В режимі Кларіфікация, в якому сепаріруемая рідина (паливо або мастило) надходить в обертовий барабан через центральний канал а в тарілкотримач і подається до периферії барабана. Потім рідина проходить між тарілками і через горловину відводиться з барабана. Під дією відцентрових сил знаходжені в нафтопродуктах механічні домішки осідають на стінках барабана і на конічних поверхнях тарілок. Якщо у паливі або маслі є вода, то вона буде виділятися разом з домішками і з часом заповнить весь об'єм барабана. При цьому вода утворює гідравлічний затвор і перекриє шлях для вступу нафтопродукту в простору між тарілками. Нормальна робота сепаратора порушується, потрібно його чищення, що ускладнює експлуатацію сепаратора: Тому по розглянутій схемі сепарують паливо або мастило з незначним вмістом води, а працює за цією схемою барабан називають кларіфікатором. При сепаруванні значно обводнених нафтопродуктів бажано забезпечити безперервний відведення виділяється води. Для цього барабан збирають як пуріфіттор. Кларіфікаторну горловину знімають і замість неї встановлюють регулювальну шайбу. Замість верхньої тарілки ставлять розділову тарілку більшого діаметра. Нижню суцільну тарілку знімають, даючи можливість проходити паливу або маслу з тарілко тримача в канали, утворені отворами в тарілках.

На початку роботи сепаратора (з метою запобігання витоку очищеного нафтопродукту через отвір шайби) у обертовий барабан заливають воду, яка утворює гідравлічний затвор. Після цього подається сепарована рідина через канал. Потім через тарілко тримач вона проходить в канали, утворені отворами в тарілках, і надходить в зазори між тарілками. Під дією відцентрових сил вода, що міститься в паливі або маслі, як більш важка складова відкидається до периферії Барабана. Там вона змішується з водою гідравлічного затвора і відводиться з барабана через отвори в змінній регулювальної шайбі. Очищений нафтопродукт, як більш легкий, відтісняється до центру барабана і відводиться через патрубок б розділової тарілки 6.

Для безаварійної і ефективної роботи суднових дизелів при використанні важких сортів палива (мазуту в’язкістю до 700 сСт.) Необхідно особливу увагу до його очищення. На судні використовуються три способи очищення важкого палива. Перший спосіб - відстій в відстійнії цистерні 20-22 годин. За цей час важкі частинки і вода осідають на дні відстійної цистерни з подальшим видаленням через спускний кран.
Другий спосіб (найбільш ефективний) - сепарація палива за допомогою відцентрового сепаратора, де проходить відділення сторонніх часток і води від палива і їх видалення за рахунок різниці щільності компонентів, що містяться в паливі, за допомогою відцентрових сил.
Третій спосіб - фільтрація. Відсепароване паливо з видаткової цистерни паливопідкачювальним насосом під тиском (0,4-0,6) МПа пропускається через паливний зливний фільтр і після нього подається до паливних насосів дизеля. Розглянемо роботу сепаратора тарілчастого типу.

Розглянемо роботу сепаратора тарілчастого типу. На (рис. 1) наведена схема барабана - кларіфікатора і стрілками показано рух палива. Неочищене паливо по центрального каналу 3 безперервно подається у обертовий барабан 7.

 

 

Рисунок. 1. Схема барабана - кларіфікатора. 1 - пакет тарілок барабана; 2 - кларіфікаторна насадка; 3 - центральний канал; 4 - тарілкотримач; 5 - верхня захисна тарілка; 6 - канали втарілках.

 

Далі воно надходить до периферії барабана, протікає між тарілками 1 і відводиться через кільцьовий канал кларіфікаторної насадки 2, як показано стрілками. Забруднюючі паливо домішки під дією відчентрової сили осідають на внутрішніх стінках барабана Г і на кінцевих поверхнях тарілок 1.
Якщо в сепаріруемом паливі є вода, то вона, видалялась разом з механічними домішками, заповнить весь грязьовий обсяг 8 барабана, утворивши гідравлічний затвор, який перекриє шлях надходження палива в міжтарільчастий простір 1. З цієї причини неочищене паливо заповнить канал 3 в тарілкотримачем 4 і почне виливатися з патрубка переповнення. Процес сепарування припиняється.

У період пуску сепаратора (для попередження виходу неочищеного палива через отвір 6 регульовочної шайби 2) у обертовий барабан попередньо заливають воду для утворення гідравлічного затвора. Тільки після цього можна подавати паливо, яке через тарілкотримач 3 надійде в канали 10, наявні в нижній і інших тарілках 8, і буде розподілятися по міжтарільчастому просторі. Під дією відцентрових сил вода, як більш тяжка складова, відкидається до периферії барабана 9, змішується з водою гідравлічного затвора і відводиться через кільцевий отвір 6 регулювальної шайби 2 а паливо, як більш легка частина , відтісняється до центру барабана і відводиться через патрубок 5 розділової тарілки Г по стрілці А. При сталому процесі сепарування в барабані створюється так званий "нейтральний шар" - умовного циліндрична поверхня розділу фаз палива і води. Зазвичай діаметр цієї поверхні має бути приблизно дорівнює діаметру Дот розташованих отворів 10 в дисках 8, однак він може бути і менше, і більше Дот, тобто "Нейтральний шар" може зміщуватися або до центру барабана 9, або до його періферіі. Положення "нейтрального шару" залежить від гідродинамічної рівноваги трьох потоків: вступника палива і вихідних потоків чистого палива і води. Необхідна рівновага досягається регулюванням одного по струму - отсепарірованої води - за допомогою підбору регулювальної змінної шайби 2. До сепаратора додається комплект таких шайб. Вони відрізняються різними діаметром рами вихідних отворів Дш.

 

Робота насоса в судновій системі. Основні показники роботи насоса: подача, напір, потужність, ККД, вакууметрична висота всмоктування.
Робочі параметри. Робота насоса характеризується його подачею, напором, висотою всмоктування, потужністю. Подачею (витратою) насоса називаєте; кількість рідини {об'ємне, масове), перекачують насосом за одиницю часу. Об'ємна Q і масова G подачі пов'язані залежністю:

G = Qγ.

Напором насоса Н називають прирощення енергії 1 кг рідини при вході в насос і виході з насоса. Якщо енергію 1 кг рідини у всмоктуючого і нагнітального патрубків позначити відповідно ЕВ та ЕН, то напір насоса Н = Eн + Eв. Потужність - енергія, передана потоку рідини в насосі за одиницю часу.

Питання для самоконтролю:

1. Найбільш поширені сепаратори палива на нових судах?

2. Вимоги до механізмів та систем паливо підготовки на судні?

3. Автоматична сигналізація сепаратора палива та мастила?

4. Вимоги які встановлюються для безпечного використання сепаратора?

Вибір режиму роботи для забезпечення високої якості сепарації.

5.Вибір режиму роботи для забезпечення високої якості сепарації?

 


Читайте також:

  1. II. Спеціальна література
  2. V. Довідкова література
  3. Базова література
  4. Базова навчально-методична література
  5. Використана література
  6. Використана література
  7. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  8. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  9. Дитяча література буде доступна для розуміння за умови врахування специфіки цільової аудиторії.
  10. Довідкова література
  11. Додаткова література
  12. Додаткова література




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.