Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СЕМІНАР № 1 Предмет, функції та специфіка філософського знання

Цілі та завдання заняття:визначити предмет та функції філософії, окреслити її проблемне поле з метою усвідомлення її універсального, узагальнюючого характеру; виявити спільні підходи та принципові відмінності між філософським та нау­ковим пізнанням; дослідити особливості філософії як виду знання, що є одночасно і наукою, і ідеологією, і мистецтвом, і любов'ю до мудрості, і трансцендуючим осягненням об'єкта тощо; розкрити гуманістичний та евристичний потенціал філо­софської рефлексії для осмислення людиною себе у світі.

Основні поняття та категорії теми:абсолютна ідея, агнос­тицизм, аксіологія, антропологія, гносеологія, діалектика, ду­алізм, есенціалістська спрямованість, ідеалізм, логіка, матері­алізм, медитація, метафізика, методологія, мудрість, натурфілософія, об'єктивний ідеалізм, онтологія, праксеологія, раціональність, рефлексія, світогляд, світовідношення, світові­дчуття, світорозуміння, суб'єктивний ідеалізм, трансценденція, філософська віра, функція.

ПЛАН

 

1.Світогляд людини: історичні типи, структура.

2. Предмет та функції філософії.

3. Проблемне поле філософії. Основне питання філософії.

4. Специфічність філософського знання. Філософія і наука.

Проблемно-пошукові питання:

 

1. Які джерела та особливості філософського знання?

2. Якщо жодна філософська проблема не отримала остаточного вирішення, чи потрібно займатись філософією?

3. Що таке мудрість? Чим мудра людина відрізняється від інтелектуальної людини? Яка різниця між мудрою та розумною людиною?

4. Які основні структурні елементи світогляду?

5. Які із запропонованих суджень характеризують об'єктивний ідеалізм?

а) об'єктивний ідеалізм не визнає можливості пізнання світу;

б) об'єктивний ідеалізм визнає пізнання світу силами людського розуму;

в) згідно з об'єктивним ідеалізмом світ визначається духовною силою, що існує незалежно від людської свідомості;

г) об'єктивний ідеалізм стверджує, що світ залежить від волі й свідомості видатної особистості;

ґ) об'єктивний ідеалізм вважає причиною світу божий першопочаток.

6. Виберіть судження, яке краще, ніж інші, характеризує позицію матеріалізму у філософії:

а) матеріалізм визнає пізнання світу;

б) на думку матеріалістів, свідомість людини, воля і цілі людей не мають суттєвого значення в розвитку природи і суспільства;

в) матеріалісти вважають, що об'єктивний світ та його закони слугують підставою для визначення думок людей, наукових теорій;

г) згідно з матеріалізмом явища світу підпорядковані закономірностям, світ не є сукупністю випадкових явищ.

7. Наведено чотири судження. Яке з них правильно відображує зв'язок між вирішенням першої та другої сторін основного питання філософії? Чому?

а) якщо філософ матеріаліст, то він не може бути агностиком;

б) якщо філософ агностик, то він, мабуть, ідеаліст;

в) якщо філософ ідеаліст, то він агностик;

г) якщо філософ агностик, то він матеріаліст.

8. Що, на вашу думку, принципово відрізняє філософіювід теології та релігії? Як співвідносяться філософія та міфологія?

9. Як співвідносяться між собою філософія та світогляд? Чи кожна філософія є світоглядом? Чи завжди світогляд є певною філософією?

10. Чи правильне твердження, що філософія вивчає абстрактне, а інші науки - конкретне?

11. У чому полягає сутність наукової картини світу?




Переглядів: 1007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософія і наука. Філософська рефлексія | Теми доповідей та рефератів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.