МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 9 Логіка як наука про закони і форми правильного мисленняЦілі та завдання заняття:засвоїти основні логічні терміни, типи відносин між поняттями; осмислити методологічний потенціал закону зворотнього співвідношення між об'ємом та змістом понять, виявити можливості упередження помилок у визначеннях; визначити основні закони правильного мислення; з'ясувати діалектичний взаємозв'язок поняття, думки та висновки в отриманні нового знання; виявити відношення між судженнями за значеннями істинності; охарактеризувати дедуктивний, індуктивний висновок та висновок за аналогією, показити їх евристичні можливості; виробляти павички уникнення логічних помилок, що зустрічаються в процесі доказу та спростування Основні поняття та категорії теми:аналогія, аргументація, дедукція, дескриптивні терміни, диз'юнкція, доказ, еквіваленція, імплікація, індукція, іменна функція, ім'я, заперечення, зв'язка, зміст понять, категоричний силогізм, квантор, коло Ейлера, контрадикторнгсть, контрарність, кон'юнкція, логічний квадрат, логічні терміни, несумісність, об'єм понять, предикат, пропозиціональна функція, семантичні категорії, спростування, суб'єкт, суміщення, формальна логіка, функціональні знаки, хибне судження. ПЛАН 1.Мислення як предмет вивчення логіки. Логіка і мова. 2. Обсяг та зміст поняття. Види понять. 3. Думки. Логічний квадрат. 4. Висновки: індукція, дедукція, аналогія. 5. Правила доказу. Логічні помилки під час доведення і спростування. Проблемно-пошукові питання 1. Запишіть у символічній формі такі складні думки: а) якщо прокинутись на світанку та піти в сад або парк, то можна почути чарівні пісні птахів. б) «бачити несправедливість і мовчати - означав самому брати в ній участь» (Ж.Ж. Руссо). в) добро не помре, а зло згине. 2. Дайте логічну характеристику наступним поняттям: молодіжний фольклорний ансамбль, русалка, якість, неввічливість, газета «Слобідський край», відсутність належної обережності, колективність. 3. Визначіть відношення між наступними поняттями: а) надання допомоги хворому, ненадання допомоги хворому; б) кам'яний будинок, триповерховий будинок, одноповерховий будинок, недобудований будинок; в) педагогічний інститут, біологічний факультет; г) мати, дочка, бабуся, онука, сестра; д) населений пункт, місто, місто на Дніпрі, столиця, місто України. 4. Зобразити за допомогою кіл Ейлера відношення між поняттями: а) колгоспник, хлібороб, орденоносець; б) дерево, береза, ялина, тварина, собака; в) професор, науковий працівник, жінка, опонент. 5. Визначте за допомогою логічного квадрату відношення між простими судженнями: а) неправильно, що всі діти слухняні. - Деякі діти є слухняними; б) всі книги рукописні. - Жодна книга не є рукописною. 6. Які формально-логічні закони розповсюджуються на наступні пари суджень? а) всі свідки надають істинні свідчення; Жоден свідок не надає істинних свідчень; б) «статистика знає все» (І. Ільф, Є. Петров). Статистика знає не все; в) всі кенгуру - сумчаті ссавці. Деякі кенгуру не є сумчатими ссавцями. 7. Доведіть за правилами фігур, що наступні категоричні силогізми є вірними, а висновок - істинним: 1.Всі вовки є хижаками. Ця тварина - хижак. Ця тварина - вовк. 2. Всі кінозали потребують провітрювання. Це приміщення - не кінозал. Це приміщення не потребує провітрювання. 3. Всі метали - тверді тіла. Ртуть - метал. Ртуть - тверде тіло. 4. Будь-яка крадіжка карається законом. Викрадення автомобіля - це крадіжка. Викрадення автомобіля карається законом.
|
||||||||
|