Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЕМІНАР № 14 Особливості моральної свідомості та спілкування

Цілі та завдання заняття: визначення предмета етики, ви­явлення її функціонального покликання, з'ясування особливо­стей функціонування моралі в суспільстві, розкриття сутності моральних понять в контексті загальнолюдського морального досвіду, визначення основних категорій етики та їх потенціалу для удосконалення стосунків людини з іншими людьми та на­вколишнім середовищем, засвоєння основних принципів ети­ки ділового спілкування.

Основні поняття та категорії теми: автаркія, альтруїзм, бла­го, вада, евтаназія, егоїзм, егоцентризм, етика, діловий етикет, добра воля, добро, доброчесність, доброчинність, досконалість, зло, інфантилізм, конформізм, користь, милосердя, мораль, моральний вимір, моральний досвід, насолода, норма етикету, обов'язок, по­рок, справедливість, совість, сумління, утилітаризм, щастя.

ПЛАН

1.Предмет та основні функції етики.

2. Історія етичних вчень, їх моральний потенціал.

3. Основні категорії етики.

4. Моральний досвід: основні категорії та тенденції розвитку.

5. Моральні принципи ділового спілкування.

Проблемно-пошукові питання:

1.Як співвідносяться поняття «мораль» і «етика»?

2. Чому моральність неможлива без свободи волі?

3. Якими основними проблемами людського буття обумовлене практичне існування моралі?

4. У чому сутність ідеї Л. Толстого «про непротивлення злу насильством»?

5. Виділіть загальні риси, що притаманні різним версіям моралі

6. Якими основними категоріями презентується зміст моралі?

7. У чому полягає функціональна взаємообумовленість добра і зла?

8. Назвіть основні принципи прийняття етичних рішень.

9. Обгрунтуйте безумовну альтернативність моральних цінностей. Чим вона обумовлюється?

10. Проаналізуйте в історичній динаміці ставлення до смертної кари. Обгрунтуйте свою власну позицію стосовно страти.

11. За яких умов ви вважаєте припустимою евтаназію?

12. Проаналізуйте основні моделі ділового спілкування.

13. Дайте оцінку основних підходів до протікання дискусій-суперечок.

14. Проаналізуйте структуру ділової бесіди, виявіть можливості підвищення її результативності.

15. Сформулюйте основні вимоги етики ділових стосунків.

Теми доповідей та рефератів

1.Ненасильство як категорична моральна заборона.

2. Парадокси моральної оцінки та моральної поведінки.

3. Важливіші моральні та етичні вчення.

4. Добро та зло, обов'язок та совість, доброчинність та порок.

5. Смертна кара: етичні аргументи «проти».

6. «За» та «проти» евтаназії.




Переглядів: 632

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етика ділового спілкування | Естетика - теорія естетичної дільності. Системність естетичних знань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.