Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Макро-і мікросередовище

Основні фактори мікро- і макросередовища, що впливають на обсяг авіаперевезень, представлені в таблиці 8.1.

Таблиця 8.1.

Фактори, що впливають на обсяг авіаперевезень

 

Фактори Стимулюючий ріст Стримуючий ріст
Макроекономічні - всесвітній і національний ріст; - ріст особистого доходу; - поява нових сегментів ринку; - зм'якшення валютних обмежень; - ріст населення; знижки й реклама. - спад виробництва; - девальвація валюти; - спад ВНП; - ріст вартості подорожей.
  Мікроекономічнні - модернізація ПС; - ріст паливної ефективності ПС; - здешевлення капіталу; - зниження собівартості; - поліпшення технології. - ріст цін для покриття видатків; - експлуатаційні видатки перевищують інфляцію; - видатки на контроль шуму й емісії; - недолік капіталу.
Эксеційні - розширення повітряної мережі; - нові аеропорти; - лібералізація ринку. - державне регулювання; - перевантаження аеропортів; - погані комунікації.

Експлуатаційні фактори, характерні для ринків авіаперевезень, містять елементи як макро-, так і мікросередовища

Поза контролем авіакомпанії перебувають історична спадщина й етнічні особливості, вікова структура жителів і середній дохід на душу населення; міжнародні й ділові зв'язки підприємств, інфляція, податки.

Першим кроком є дослідження зовнішнього середовища: оцінка змін, що впливають на різні аспекти поточної стратегії; визначення факторів, що представляють загрозу для поточної стратегії фірми; контроль і аналіз діяльності конкурентів, визначення факторів, що представляють більше можливості для досягнення Загальнофірмові цілей шляхом коригування планів.

Аналіз зовнішнього середовища допомагає контролювати зовнішні по відношенню до фірми фактори, отримати важливі результати (час для розробки системи раннього попередження на випадок можливих загроз, час для прогнозування можливостей, час для складання плану на випадок непередбачених обставин і час на розробку стратегій). Для цього необхідно з'ясувати, де знаходиться організація, де вона повинна знаходитися в майбутньому і що для цього має зробити керівництво.

Загрози і можливості, з якими стикається фірма, можна виділити у дев'ять областей:

1. Економічні чинники.

Економічні чинники не менш важливі, ніж демографічні. Мало знати, скільки у фірми потенційних клієнтів. Важливо визначити, скільки і які послуги вони захочуть придбати. На платоспроможний процес населення впливає багато факторів, серед яких і рівень економічного розвитку самої країни, і розмір заробітної плати, і інфляція, і безробіття. Необхідно враховувати високу залежність попиту на туристичні послуги від рівня доходу.

2. Політичні фактори.

Активну участь підприємницьких фірм в політичному процесі є вказівкою на важливість державної політики для організації.

3. Ринкові фактори.

Ринкова середу являє собою постійну небезпеку для фірми. До факторів, що впливає на успіхи і провали організації, ставляться розподіл доходів населення, рівень конкуренції в галузі, що змінюються демографічні умови, легкість проникнення на ринок.

4. Технологічні чинники.

Аналіз технологічного середовища може враховувати зміни в технології виробництва, застосування ЕОМ в проектуванні і наданні товарів і послуг або успіхи в технології засобів зв'язку.

5. Фактори соціальної поведінки.

Ці чинники включають мінливі відносини, очікування і звичаї суспільства (роль підприємництва, роль жінок і національних меншин в суспільстві, рух на захист інтересів споживачів).

6. Міжнародні чинники.

Керівництво фірм, що діють на міжнародному ринку, має постійно оцінювати і контролювати зміни в цій широкій середовищі.

7. Демографічні чинники.

Вивчення демографічних чинників макросередовища займає важливе місце при аналізі ринкових можливостей туристичного підприємства. Маркетинг повинен розглядати питання, що стосуються чисельності населення, розміщення його по окремих країнах та регіонах, вікової структури з виділенням працездатного населення, учнів та пенсіонерів. Так, ринок туризму людей похилого віку є в даний час найбільш швидкозростаючим.

8. Природні фактори.

Природні чинники не можуть не впливати на діяльність туристичного підприємства, тим більше що питання раціонального використання природних ресурсів, охорони навколишнього середовища переходять в розряд глобальних. Крім того, природні фактори (клімат, топографія, флора і фауна) - найважливіший елемент спонукання клієнтів до здійснення подорожі та залучення туристів в той чи інший регіон або країну.

Отже, аналіз зовнішнього середовища дозволяє організації створити перелік небезпек і можливостей, з якими вона стикається в цьому середовищі. Для успішного планування керівництво повинно мати повне уявлення не тільки про істотні зовнішні проблеми, а й про внутрішні потенційні можливості і недоліки організації.

Оцінка впливу чинників макросередовища представлена в табл. 8.2.

Таблица 8.2

Оценка факторів мікросередовища авіакомпанії

Фактори зовнішнього середовища Вплив Ступінь впливу
Економічні розвиток економіки + Сильний
рівень інфляції Сильний
розвиток МЕВ + Помірний
Політико-правові Прийняття сприятливого закону в галузі туризму + Помірний
Підвищення ставок оподаткування Сильний
Підписання договорів та угод із зарубіжними країнами + Помірний
Науково-технічні Розвиток нових технологій + Слабкий
Удосконалення виробничих процесів + Слабкий
Розвиток наукових технологій + Слабкий
Демографічні Підвищення рівня народжуваності + Слабкий
Зростання рівня освіти населення + Слабкий
Високий рівень безробіття Сильний
Соціально-культурні Розвиток культури, культурних центрів + Сильний
Проведення фестивалів, тренінгів конкурсів, конференцій в регіоні + Сильний
Державна підтримка соціальних програм + Помірний
Природні Забруднення навколишнього середовища Сильний

Як видно з даної таблиці 8.2, найбільш слабку ступінь впливу надають наступні чинники: науково-технічні і демографічні, а найбільш сильну - економічні та природні. Досить істотний вплив виявляють соціально-культурні і політико-правові чинники.

Основне завдання бізнес-середовища та мікро середовища — це маркетингові дослідження ринку, конкуренції на ньому та конкурентних можливостей підприємства.


Читайте також:

  1. Маркетингове мікросередовище.
  2. Мікросередовище
  3. Навколишнє бізнес-середовище та мікросередовище підприємства як об’єкти маркетингових досліджень




Переглядів: 2679

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Розділ «Маркетингове дослідження ринку авіаційних послуг та робіт»: сегментування, споживачі, конкуренти. Прогнозування попиту – 2 години | Елементи та етапи проведення аналізу зовнішнього середовища АП на ринку авіаперевезень, послуг та робіт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.