Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура доходів зведеного бюджету України

Показники 2009 р. 2010 р. 2011 р. 2012 р.  
Податкові надходження ,всього 73,3 69,1 74,1 72,9
у тому числі: Податок з доходів фізичних осіб 24,9 20,9 17,6 18,1 21,6
Податок на прибуток підприємств 24,4 25,6 24,0 20,1 21,3
Платежі за використання природних ресурсів з них плата за землю 5,1 2,0 5,4 2,3 4,1 2,7 4,7 3,1 4,1 3,5
Податок на додану вартість 23,2 26,4 34,5 37,7 37,0
Акцизний збір 9,7 10,6 8,2 8,4 6,6
Мито 5,5 6,3 6,1 6,0 6,2
Інші податкові надходження 7,2 4,8 5,5 5,0 3,2
Частка ПДФО у загальних податкових надходженнях 33,9 30,3 24,0 24,4 29,6
Частка перерозподілу ВВП через податкову систему 20,3 18,3 23,1 24,3 22.9

 

За даними державного казначейства України, а також Міністерства фінансів України (Бюджетного моніторингу за досліджуваний період).

З таблиці 2.2 видно, що частка податкових надходжень від податку з доходів фізичних осіб у загальній сумі податкових надоджень з 2010 року зростає і в 2012 році перетнула позначку у 21% в структурі податкових доходів. обійшовши надходження з податку на прибуток. Така тенденція свідчить. зокрема, про поліпшення рівня адміністрування податку з доходів та про певне зменшення рівнів тінізації доходів громадян. Крім того, однією їз суттєвих передумов таких змін є реформування податкового законодавства, спрямоване на збільшення податкової бази, на налагодження чіткої, максимальної, тісної співпраці податкових органів з платниками податку з доходів фізичих осіб [60,c.132].

Також можна побачити яку частку займає надходження ПДФО у структурі зведеного бюджету України на ( рис.2.3).

 

Рис. 2.3.Частка ПДФО у структурі зведеного бюджету України

Місцеві бюджети є вагомою складовою бюджетної системи країни, а зміна умов їх формуваня і виконання може суттєво позначитися на збалансованості бюжетної системи, фінансовій безпеці країни в цілому [52].

Роль і значення місцевих бюджетів безпосередньо зумовлені типом економічної системи, обраними цілями та пріоритетами суспільного розвитку.

Податок з доходів фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевого бюджету [22,c.3].

Суми надходжень ПДФО до місцевих бюджетів за 2007-2012 рокивідображена на ( рис.2.4.).

 

Рис. 2.4 Суми надходжень ПДФО до місцевих бюджетів за 2007-2012 роки [25]

Отже, найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетах становить податок з доходів фізичних осіб - більше 60% (а в I кошику - близько 94,4%). З урахуванням впливу світової фінансової кризи на економіку у 2008-2009 роках та очікуваних відновних процесів в економіці України у 2010-2011 роках прогнозний показник надходжень податку з доходів фізичних осіб на 2011 рік визначено у сумі 59,3 млрд. гривень. До очікуваного показника за 2010 рік (51,9 млрд. грн.), ріст прогнозного показника на 2011 рік становитиме 114,3%, що менше ніж ріст фонду оплати праці (115,3%).

Податок на доходи фізичних осіб є одним з її найбільш важливих компонентів. Йому притаманні загальні ознаки як переваг, так і недоліків, властивих систем і прямого оподаткування в цілому, а також притаманні специфічні риси власного характеру, зокрема, з певною відповідністю принципам соціальної справедливості, фіскальної та економічної ефективності [50].

Останніми роками намітилася тенденція до збільшення надходжень від ПДФО до Зведеного бюджету, причому темпи зростання за останні два роки значно перевищують темпи збільшення надходжень від справляння інших податків і податкових платежів.

Динаміка надходжень податку з доходів фізичних осіб відображена на (рис.2.5).

 

Рис. 2.5. - Динаміка надходження податку з доходів фізичних осіб за 2007- 2012роки

Слід зазначити, що надходження до бюджету в 2007 році зросли на 12.0 млрд. грн. або на 53% основною причиною такого росту можна зазначити збільшення основної ставки оподаткування з 13% до 15%. За 2008 рік надходження до бюджету також мають тенденцію до збільшення і порівняно з 2007 роком виросли на 11,1 млрд.грн. або на 32%. Однак у 2009 році вібувається спад надходжень на 1,4 млрд.грн., що можна пояснити світовою економічною кризою. Проте вже в 2010 році знову спостережується тенденція до збільшення від суми надходжень від податку на доходи фізичних осіб до державного бюджету і перевищення попереднього показника становить 5,7 млрд.грн. І завдяки прийняттю Податкового кодексу України у 2011-2012 роках надходження також збільшилися на 10,2 млрд.грн.

Податок на доходи фізичних осіб у абсолютному вимірі, млрд.грн. відображено на( рис.2.6 ).

Рис. 2.6. Податок на доходи фізичних осіб в абсолютному вимірі за 2002-2010 рр.

На рисунку 2.6 можна побачити постійне зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб свідчить про стабілізацію економічного становища в Україні, зростання доходів громадян, і, разом з тим, підвищення фіскальної ефективності даного податку. Надходження податку з доходів фізичних осіб в 2010р. зросли на 0,84 млн.грн., в 2011р. зросли на 0,89 млн.грн., а в 2012 р. зросли на 0,04млн. грн.

Частка податку на доходи фізичних осіб у ВВП за 2007-2012рр відображена на( рис.2.7).

Рис. 2.7. Частка податку з доходів фізичних осіб у ВВП за 2007-2012 роки

Стала питома вага податку з доходів фізичних осіб у ВВП свідчить про відновлення економічних процесів країни. Важливим впливом на частку надходжень податку з доходів фізичних осіб до місцевих бюджетів базується на макроекономічних показниках розвитку країни, зокрема провідних галузей економіки країни [64].

У розрізі регіонів України найбільший обсяг надходжень податку з доходів фізичних осіб спостерігається в м. Києві - 9,4 млрд. грн. (21,1% від загального обсягу надходжень цього податку, Донецькій - 5,0 млрд. грн. (11,2%), Дніпропетровській - 3,7 млрд. грн. (8,4%) та Харківській - 2,5 млрд. грн. (5,6%) областях. Найменший обсяг податку з доходів фізичних осіб має місце до бюджетів м. Севастополь - 428,9 млн. грн. (1,0%) та Чернівецької області - 443,1 млн. грн. (1,0%).

Надходження податку з доходів фізичних осіб в розрізі регіонів України відображені на (рис.2.8)

 

 

Рис. 2.8 Надходження податку з доходів фізичних осіб в розрізі регіонів України

 

Отже з рисунку 2.8 бачимо, що найбільший обсяг надходжень з податку фізичних осіб спостерігається в м. Києві - 21,10 %, а найменший обсяг надходження податку з доходів фізичних осіб має м. Севастополь – 1,00 % та м. Чернівці – 1,00 %.

Прогноз надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2013 рік розрахований за Методикою прогнозування надходжень податку на доходи фізичних осіб, затвердженою наказом Мінфіну від 24.12.2010 № 1646, з урахуванням норм Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ (зі змінами та доповненнями), Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), та становить 78 026,8 млн. грн., у тому числі:

- до місцевих бюджетів – 69 823,1 млн. грн.,

- до державного бюджету – 8 203,7 млн. грн.(50 % надходжень по м. Києву) Збільшенню надходженьподатку на доходи фізичних осіб сприятиме подальше зростання середньомісячної заробітної плати як шляхом збільшення продуктивності праці, так і за рахунок легалізації виплати заробітної плати та скорочення безробіття.

Основні чинники, які позитивно впливають на надходження податку на доходи фізичних осіб:

- зростання витрат на оплату праці; - легалізація виплати заробітної плати;

- позитивні тенденції до зростання доходів низькооплачуваних верств населення через державне підвищення мінімальних соціальних гарантій;

- зростання змішаних доходів домашніх господарств за рахунок індивідуальної підприємницької діяльності [63,c.34].

Фактори, що безпосередньо впливають на забезпечення зростання життєвого рівня населення та надходження податку на доходи фізичних осіб: - двищення мінімальної заробітної плати;

- двищення прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

При прогнозуванні податку на доходи фізичних осіб враховано:

- проогноз зниження податкового навантаження на громадян за рахунок надання податкової соціальної пільги на 2013 рік у сумі 5 042 млн. грн. ірозраховано виходячи з мінімальної заробітної плати у розмірі 1 176 грн. на місяць (на початок 2013 року) та граничного розміру доходу в сумі 1 650 грн. (на початок 2013 року), який дає право на отримання податкової соціальної пільги;

- прогноз суми податку, що підлягає поверненню платнику у зв’язку з нарахуванням податкової знижки в сумі 179,5 млн. гривень [66].

Прогнозна сума податкової знижки на 2013 рік визначена на основі аналізу фактичних сум документально підтверджених витрат платниками податку за 2011 рік, очікуваної суми податкової знижки у 2012 році та прогнозу на 2013 рік (за даними ДПСУ, обласних фінансових управлінь) і становить 1 777,6 млн. гривень.

Податкова знижка застосовується відповідно до норм Податкового кодексу України, зокрема: частина суми процентів (комісій, винагороди) за іпотечним житловим кредитом; сума коштів сплачених на користь закладів освіти середньої професійної або вищої форми навчання.Розрахунок податку на доходи фізичних осіб на 2013 рік можна побачити в( табл.2.3 ).

Таблиця 2.3


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. III. Виконання бюджету
  5. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  6. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  7. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  8. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  9. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  10. IY.3. Общество и его структура.
  11. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  12. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України




Переглядів: 2922

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Податок на доходи фізичних осіб у доходах Зведеного бюджету, у податкових надходженнях та у ВВП | Розрахунок податку на доходи фізичних осіб на 2013 рік млн. грн.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.