Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.

· a greeting;

· some words about who you are and where you are from (name; place of origin / where you live);

· your occupation;

· your likes and dislikes;

· your hobbies;

· your dreams or plans for the future.

 

GUESSING GAME

40. Work in pairs following the instruction:

Student A. Think about a famous person you know something about(an artist, a musician, a politician ...).Write down in note form some details of their life (date and place of birth; what sort of family he/she was born into; education; career; first job; what he/she was famous for, etc.). Bring your notes to the lesson.

· Do not reveal their identity. Use he or she.

  • Use the time expressions (at the age of; after that; during is/her life ...).

Student B. Ask student A questions to find out as much as you can about the famous person and try to guess his/her name.

READING

Read and learn how “social language rules” work in English.

 

TEXT 1


Читайте також:

  1. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  2. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  3. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  4. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  5. A. When you meet someone for the first time, it is customary to introduce yourself.
  6. About Health
  7. About Kazakhstan
  8. About Lycra Fabric
  9. About My Family
  10. About My Family and Myself
  11. About My Friend
  12. About myself




Переглядів: 955

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
C. After you have been introduced to someone, it is polite to ask a few general questions to get acquainted. | Follow-up

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.