Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






How Air Traffic Controllers Operate

Exercise 2.2.1 Read and translate the text.

Air traffic controllers are responsible for keeping aircraft safely separated from each other. They maintain contact with the aircraft crews through the VHF radio telephone (R/T) service - a vital link in the overall air traffic service. The control of aircraft movements is achieved largely through radar surveillance.

Before an aircraft arrives in a controller’s airspace he is provided with details of the intended flight, including route, altitude, speed and call sign. After taking into account the requirements of another traffic in the sector airspace at that time - or in the future -the controller plans a safe flight level and route for the aircraft and monitors its progress through the sector.

It is a fundamental principle that no aircraft is cleared to enter the airspace of another sector until its entry has been coordinated with an adjacent air traffic control unit. This applies also to the handover of aircraft between national air traffic control and air traffic control services of adjacent countries.

To fly in controlled airspace aircraft must be equipped to a certain standard and their pilots must hold the necessary qualifications. Pilots must obtain a clearance from Air Traffic Control to enter such airspace and, except in an emergency, they must follow ATC instructions implicitly.

In controlled airspace each aircraft must be kept separate from all others by internationally agreed standards. This is done by allocating different heights or by arranging certain minimum horizontal distances between aircraft. These distances vary according to circumstances; for example, two aircraft operating under radar control may not come within five nautical miles of each other at the same height. If two aircraft are less than five nautical miles apart horizontally, they must be vertically separated by a minimum of 1000 ft - or 2000 ft if the aircraft is flying above 29,000 ft.

The responsibilities of an air traffic controller are very high because lives of people depend on his actions. The mistake of a controller may cost very much.

The air traffic controller is responsible for:

a) preventing collisions between aircraft in the air;

b) preventing collisions between aircraft and other obstacles on the ground;

c) maintaining expeditious and orderly flow of air traffic.

The air traffic controller keeps the situation in his sector under constant control. He gives clearances for air traffic, warn pilots about conflicting aircraft. He also informs them about weather conditions, thunderstorm activity, cumulus, visibility and advises avoiding actions. In case of emergency the controller should act quickly and surely and find the only right decision. If necessary he must pass the information to the alerting service.

The controller is also responsible for handover the traffic to adjacent sectors in time. A supervisor is responsible for the work of all controllers subordinate to him.

Exercise 2.2.2 Answer the questions.

1. What are air traffic controllers responsible for?

2. How do ATC controllers maintain contract with the aircraft crews?

3. How is the control of aircraft achieved?

4. What information is an aircraft in a controller’s airspace provided with?

5. What is a fundamental principle?

6. Why does a pilot have to obtain clearance from ATC to enter the airspace?

7. How are aircraft in controlled airspace separated from each other?

8. Why are the responsibilities of an ATC controller very high?

9. What is an ATC controller responsible for?

10. Why does a controller have to keep the situation in his sector under constant control?

11. What information does a controller inform a pilot?

12. What is a supervisor responsible for?

Exercise 2.2.3 What do the following abbreviations stand for.


Читайте також:

  1. A. Look at the pie-chart and say whether other search service providers operate in the Russian market. Do you check their ads more than once?
  2. Air Traffic Service
  3. An Air Traffic Controller’s Job
  4. Unified Air Traffic Management




Переглядів: 810

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Air Traffic Service | English Is the Language of Communication

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.