МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості виробничо-торговельної діяльності закладів ресторанного господарства.Основи ресторанного сервісу Курс лекцій Для студентів денної і заочної форми навчання спеціальності 7.091711 „Технологія харчування”
Затверджено: Протокол засідання кафедри організації та управління якістю ресторанного господарства справи № від „ „_________2005р.
Донецьк - 2005 З М І С Т
1. Основи організації закладів ресторанного господарства 2. Основи організації матеріально-технічного забезпечення закладів ресторанного господарства 3. Характеристика послуг обслуговуючої діяльності в ресторанному господарстві. Форми обслуговування споживачів. 4. Підготовка торговельних приміщень до обслуговування споживачів. 5. Основні та загальні методи складання меню і прейскурантів. 6. Загальні правила обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства 7. Особливість організації обслуговування споживачів в різних типах закладів харчування.
Лекція 1 Тема: Основи організації закладів ресторанного господарства ПЛАН 1. Особливості виробничо-торговельної діяльності закладів ресторанного господарства. 2. Класифікація закладів ресторанного господарства. 3. Типи закладів ресторанного господарства та їх характеристика Особливості виробничо-торговельної діяльності закладів ресторанного господарства. Громадське харчування є специфічною галуззю господарської діяльності. Воно поєднує три функції: виробничу, яка пов'язана з виготовленням кулінарної продукції; реалізації - обмін товарів на грошові доходи населення та організації споживання страв і кулінарних виробів у, спеціальних приміщеннях - залах. Наявність виробничої діяльності дозволяє знайти спільні риси підприємств громадського харчування та харчової і переробної промисловості: забезпечення умов для коротко- чи довгострокового зберігання сировини; механічної та інших способів кулінарної обробки продуктів і сировини з використанням різноманітного технологічного обладнання. Спільною функцією в роботі підприємств харчування та роздрібної торгівлі є реалізація продукції. Громадське харчування посідає певне місце у виробництві, реалізації та організації споживання продуктів харчування. Через громадське харчування вирішуються важливі соціально-економічні завдання, пов'язані з організацією раціонального харчування, підвищенням працездатності організованого контингенту: школярів, учнів професійно-технічних училищ, студентів технікумів, інститутів, робітників промислових підприємств тощо; збільшенням вільного часу і створенням можливостей для культурного проведення дозвілля різних груп населення; раціональним використанням продовольчих, матеріальних і трудових ресурсів. Відновлюється робота з індустріалізації галузі -відкриваються цехи, комбінати напівфабрикатів, кулінарні фабрики з метою забезпечення ефективної роботи підприємств, впроваджується високопродуктивне обладнання, створюються умови для випуску якісної продукції і забезпечення високої культури обслуговування споживачів. Основні напрями подальшого розвитку громадського харчування можна сформулювати так: • спеціалізація мережі підприємств харчування, збільшення питомої ваги підприємств швидкого обслуговування; • удосконалення асортименту продукції, що реалізується; • підвищення якості продукції та культури обслуговування; • збільшення відпуску продукції власного виробництва у роздрібну торговельну мережу; • освоєння виробництва нових видів продукції - хліба, соленої риби, копчених продуктів, макаронних виробів тощо; • удосконалення матеріально-технічної бази з метою впровадження ресурсозберігаючих технологій; • надання додаткових послуг. Підприємство громадського харчування призначене для виробництва кулінарної продукції, борошняних кондитерських виробів, їх реалізації та організації споживання. Діяльність підприємств громадського харчування характеризується певними особливостями організаційно-економічного та соціального характеру. Доорганізаційно-економічних особливостей виробничо-торговельної діяльності належать: • виконання трьох взаємопов'язаних функцій: виробництво кулінарної продукції, її реалізація та організація споживання; • виробництво продукції, яка має обмежений термін реалізації, що зумовлює випуск страв невеликими партіями відповідно до графіка погодинної реалізації; • необхідність суворого дотримання робітниками підприємств санітарно-гігієнічних вимог; • нерівномірне завантаження виробництва і залів у окремі години роботи підприємства; • забезпечення належного контролю за якістю сировини, процесами приготування та реалізації готових страв; • вплив сезонних факторів на асортимент продукції, що виготовляється. .По особливостей соціального характеру можна віднести: • залежність режиму роботи підприємств громадського харчування від режиму роботи промислових підприємств, навчальних закладів, організацій, які ними обслуговуються; • значні зміни попиту на кулінарну продукцію залежно від часу доби, днів тижня, пори року; • залежність асортименту продукції від характеру попиту й особливостей контингенту, що обслуговується, його професійного, вікового, національного складу, умов праці, навчання, відпочинку; • рівень доходів населення й цін на кулінарну продукцію та послуги підприємств; • залежність типу, потужності й місцезнаходження підприємств громадського харчування від компактності (густоти) населених пунктів, наявності інших підприємств громадського харчування та продуктових магазинів. 2. Класифікація закладів ресторанного господарства(рис. 1) Класифікація підприємств громадського харчування здійснюється за низкою ознак, до яких належать: характер організації виробництва; асортимент продукції, що реалізується; рівень послуг, що надаються; контингент, що обслуговується; час функціонування; місце розташування; виробнича потужність та ін. За характером організації виробництва підприємства поділяються на заготівельні, доготівельні, з повним виробничим циклом, роздавальні Заготівельне підприємство - це заклад, призначений для централізованого механізованого виробництва кулінарних напівфабрикатів з метою забезпечення ними інших закладів громадського харчування та об'єктів роздрібної торгівлі. Доготівельні підприємства виготовляють продукцію з напівфабрикатів, одержаних від заготівельних підприємств громадського харчування споживчої кооперації та інших форм власності, а також підприємств харчової промисловості . Підприємства з повним виробничим циклом здійснюють усі технологічні операції з обробляння сировини, виготовлення напівфабрикатів і кулінарної продукції з наступною її реалізацією в залах, магазинах кулінарних виробів, буфетах. Підприємства-роздавальні не мають свого власного виробництва і реалізують продукцію, яка надходить з інших підприємств. Залежно від асортименту продукції, що випускається, підприємства громадського харчування можуть бути комплексними, універсальними, спеціалізованими. Комплексне підприємство - це сукупність підприємств різних типів, об'єднаних загальним архітектурно-будівельним рішенням, з повною або частковою централізацією торговельно-виробничих функцій, складського господарства, управління. До універсальних належать загальнодоступні підприємства громадського харчування, які виготовляють різноманітні страви згідно з виробничою програмою. Спеціалізовані підприємства здійснюють виробництво і реалізацію одноманітної продукції. До таких підприємств належать шашличні, пиріжкові, пельменні тощо. Залежно від контингенту, що обслуговується, підприємства громадського харчування поділяються на загальнодоступні й підприємства при навчальних закладах, організаціях, промислових підприємствах, будинках відпочинку. Ресторани та бари за рівнем обслуговування й номенклатурою послуг, що надаються, поділяються на три класи - "люкс", "вищий" та "перший". Кафе, їдальні, спеціалізовані підприємства на класи не поділяються. Залежно від часу функціонування підприємства можуть бути постійно діючими та сезонними. За місцем функціонування підприємства громадського харчування поділяються на стаціонарні та пересувні. Потужність підприємства визначається будівельними нормами і правилами, типовими проектами залежно від кількості сировини, яка переробляється, та кількістю місць у залі. Читайте також:
|
||||||||
|