Ми живемо у світі, де часто сонячне світло порозуміння заслоняють хмари образ, дме холодний вітер підозр, спалахують блискавки конфліктів. ...Як утримати прекрасну погоду в нашій душі, жити в мирі і радості? Як не «змокнути» під дощем нерозуміння і як допомогти в цьому іншим?
Однією з найбільш актуальних проблем сучасного суспільства є проблема конструктивної співпраці та взаємодії. У зв'язку з цим проблема соціальних конфліктів стала предметом вивчення багатьох наук, таких як філософія, соціологія, політологія, педагогіка, психологія і т. д. У 80-ті роки XX ст. у багатьох країнах світу з'явилися конфліктологічні центри, а 1986 р. в Австралії за ініціативою ООН було створено міжнародний центр розв'язання конфліктів. Останнім часом наука конфліктологія набуває дедалі більше практичного значення. Можливо, невдовзі цей предмет вивчатиметься в піко лі.
III. Актуалізація опорних знань
Метод «Мозковий штурм»
1. Що ви розумієте під поняттям конфлікт?
2. Чи можна дати однозначне визначення поняттю «конфлікт»?
3. Якими бувають види конфліктів?
4. Яким чином можуть бути розподілені ролі у конфлікті? (Підбурювач, свідок, пособник, посередник)
Висновок.Конфлікт — це зіткнення окремих людей чи соціальних груп, що виражають різні, часом протилежні цілі, інтереси і погляди.
IV. Вивчення нового матеріалу
У конфліктології вироблена певна модель конфлікту.
Конфлікт
Конфліктна ситуація
Інцидент
Наслідки конфлікту (вихід з конфлікту)
Робота в групах над завданням
Щоби закріпити модель конфлікту, учні виконують завдання.