Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



UNESCO – a catalyst for international cooperation

To understand the ends served by international cooperation, let us look at the Organization’s main objective. The Constitution states that the purpose of UNESCO is that of “1__, through the educational and scientific and cultural relations of the peoples of the world, the objectives of international peace and of the 2__ welfare of humankind.” These words place “3__ of the peoples of the world”, that is, international cooperation, at the heart of the matter. This formulation 4__to put things in perspective: we are interested in science but especially science for peace; we 5__ the 6__of culture but as a way to generate improved intercultural understanding. And all of our work is to be done through international cooperation.

UNESCO is a catalyst for international cooperation and this function is central to UNESCO’s international 7__.

A clear illustration of UNESCO’s catalytic role is its performance as 8__ and facilitator of the education for all (EFA) movement.

The work of international cooperation is never finished. In the period ahead, many meetings will take place that require UNESCO’s 9__ and/or organization, and these meetings will have direct 10__ to the interests and needs of its member states.

 

 

A research B innovation C application D advancing
A personal B common C individual D national
A relations B researches C investigations D principles
A helps B provides C implements D emphasizes
A promote B promotion C realize D carry out
A cooperation B supervision C development D generalization
A mission B conference C participation D endeavour
A coordination B coordinator C coordinated D coordinating
A utilization B creation C participation D significance
A preference B influence C preparation D relevance

 

5. Give all possible derivatives of the following words:

to investigate, to coordinate, to analyze, to value, to promote, to estimate, to provide, to require, to create, to stimulate, to implement, to communicate, to reduce, to contribute, to exclude, to produce, to apply, to criticize, to participate, to provide, to evolve, to expand.

SECTION II

Speaking


Читайте також:

  1. Challenges for UNESCO and international community
  2. ECONOMIC INTERDEPENDENCE AND INTERNATIONAL TRADE
  3. ENGLISH AS A MEANS OF INTERNATIONAL COMMUNICATION
  4. International Agreements. Grammar: Phrasal Verbs
  5. International Business Transactions
  6. INTERNATIONAL COOPERATION IN SCIENCE
  7. International Cooperation. The World Customs Organization. Grammar Review
  8. International exhibition of oil and gas in Bacardia
  9. International Marketing Research on the Web
  10. International Programmes in Kazakhstan
  11. INTERNATIONAL PURCHASE/SALE OF GOODS AGREEMENT
  12. International Scientific Contacts




Переглядів: 538

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun. | Agree with the statements of your partner.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.