Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






International Programmes in Kazakhstan

The education that meets the international standards became a reality in Kazakhstan partially due to the international educational programmes and technologies that are widely introduced in the schools. These are, for example, European programmes of critical thinking, civil law, applied economics, ”Street Law” Programmes, programmes of intellectual games “Odyssey of intellect”, ”Debates” and others.

A novelty of this educational season is the Programme of 12-year International Bachelor school course. 10 years ago, this programme was unknown in our country and only three years ago it made first shy steps in our schools. The International Bachelor Programme is very specific educational programme. The approach to the educational process is very much different from that of the traditional education, which lists this programme as alternative education. Major emphasis of this programme is self-education of a student, his interaction with the environment and society. The teaching plans are focused on projecting skills and practical application of the received knowledge. Another specific thing about this programme is that the senior students are taught in one of the foreign languages: English, Spanish or French. The experts foresee that the said languages will be widely used in future. And among those three English is rated the first. Internet is the most significant factor in development and spreading of the English language. According to the statistic data provided by the Organization of International Bachelor Programme located in Geneva, 90% of this course is taught in English, 6% - in French, and 4% - in Spanish. This programme mostly for those who plan to continue their education in the leading universities of the world, and the IB diploma is recognized by almost all the countries, which makes the programme attractive for the Kazakhstani students. For example, the universities in the USA, Canada. Great Britain, Belgium, Norway, Sweden, and Estonia admit the IB certified students without any additional conditions. In some countries, for example, in the Republic of South Africa the university entrance requirements are lower than that of the IB Programme.

Today almost 650 schools in 80 countries in the world certify their graduate students with IB diplomas. This year Kazakhstan was added to this list: one of the schools in Almaty was certified and received the official authority to teach this programme and issue the diplomas. It is obvious that the IB programme is good, but it is very expensive. The IB education is chargeable and expensive both for the schools and parents. Introduction of the programme requires the following modifications: firstly, upgrade of the libraries, class rooms, laboratories for the natural-scientific researches etc; secondly, preliminary foreign language training; thirdly, preparation of the instructors who would learn the IB philosophy, in introduction of new positions related to studying in foreign language, and bringing in “not typical” for schools experts.

In practice, in many countries due to flexibility of the IB programme and its combination with the national programmes, the new approaches were developed. This solution is the most acceptable for the schools in Kazakhstan.


Читайте також:

  1. A REVIEW OF THE FOOD AND BEVERAGE MARKET IN KAZAKHSTAN
  2. About Kazakhstan
  3. Brief overview of Kazakhstan
  4. Challenges for UNESCO and international community
  5. ECONOMIC INTERDEPENDENCE AND INTERNATIONAL TRADE
  6. ENGLISH AS A MEANS OF INTERNATIONAL COMMUNICATION
  7. Halal-Industry Association Established in Kazakhstan
  8. In pairs, check the types of TV programmes below. Then think of a programme in your country for each type.
  9. International Agreements. Grammar: Phrasal Verbs
  10. International Business Transactions
  11. INTERNATIONAL COOPERATION IN SCIENCE
  12. International Cooperation. The World Customs Organization. Grammar Review




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
New face of school in Kazakhstan | New Types of Schools

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.