Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Dialogue 2

Olga: Mary, do you often watch TV?
  Well, I suppose that I watch some television most days. My television watching tends to happen late at night for sort of domestic reasons and work resources, so it’s restricted by that.
Olga: What programmes are your favourite? Do you watch news programmes?
Mary: Actually I watch a lot of news programmes. I nearly always watch the news, or current affairs programmes. I’m quite a sports fan as well, so if there is any sport on I tend to watch it: cricket or football, or something like that, if I’ve got nothing better to do.
Olga: When is television on in your family?
Mary: It’s on in the late afternoon and late at night. But I know that in some homes the television goes on as a kind of background and people don’t actually watch it in any kind of concentrated way.
Olga: Well, I believe some people don’t realize that some TV programmes are a great danger, especially to children.
Mary: You are right in a way, but I think television can be a great benefit to children too. I think there are a lot of good programmes that give them good educational information. And I also think television’s good for introducing children to good literature. There are often good children’s stories which are dramatized for television.
Olga: Well, I can’t but agree with you that television can be both good and evil. One should only be reasonable in the choice of programmes.
Mary: Right you are.

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  10. Dialogue
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 400

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Paired practice. Read the following statements aloud. Let your partner respond by expressing thanks. Change the roles as you go. Use the patterns below. | Dialogue 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.