Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Dialogue 3

Julia: What is the most dangerous thing for children on television?
Anna: In my opinion it is the commercialism. Some programmes are a part of big marketing exercise. There is a tremendous pressure on children to go out and buy so many things advertised in the programmes and I think that is a very dangerous thing indeed.
Julia: Any other danger?
Anna: The other dangerous thing I think, for children is if the television is on indiscriminately and the children get to see programmes not suitable for them. And I think that is a big danger. But that’s up to the parents to make sure that that doesn’t happen, I think.
Julia: What would be a reasonable time to watch television?
Anna: I think the important thing is not how much you watch but how selective you are.
Julia: Actually, I’m of the same opinion.

 

8. Make up a short dialogue to the following situation:

You meet your friend who is a TV correspondent. You discuss with him/her the positive and negative effects of television on people, especially on children.

 

9. Read the text below to find the answers to the following questions:

a Why is the press often called a mirror of current events?
b Is television good or evil?
c What are the advantages of radio over other mass media?
d What is a specific feature of the Internet compared to traditional broadcasting media?

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  10. Dialogue
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Dialogue 2 | Mass Media

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.