МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Додаткова література1.Вітенко І.С., Борисюк А.С., Вітенко Т.І. Основи психології. Основи педагогіки : Навчально-методичний посібник. – Чернівці : Книги – ХХІ, 2006. – 200 с. 2.Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк / Під ред. Л. М. Проколієнко. – К. : Радянська школа, 1989. – 609 с. 3.Основи психології і педагогіки : навчальний посібник / О.М. Степанов, М.М. Фіцула. – 2-ге вид., виправ., доп. – Київ : Академвидав, 2006. – 520 с 4.Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія : Навчальний посібник. – К. : Академвидав, 2005. – 360 с. (Альма-матер). Структура семінарського заняття 1.Організаційна частина. 2.Актуалізація опорних знань студентів. Мотивація навчання. 3.Повідомлення студентів з теми, обговорення теоретичного матеріалу (творчий блок у різних способах: повідомлення, бесіда, дискусія й ін.), виконання творчих завдань, самостійної роботи студентів, індивідуальних навчально-дослідних завдань (практичний блок). 4.Підведення підсумків, висновки. 5.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності студентів (блок контролю і самоконтролю). 6.Домашнє завдання. План 1.Теоретичний блок. 1.1. Перевірка рівня знань студентів з таких питань: ü поняття про розвиток людини, виховання і формування особистості; ü рушійні сили розвитку; ü вплив середовища на розвиток і формування особистості; взаємозв’язок розвитку і виховання; ü спадковість і розвиток; ü роль діяльності, спілкування, власної активності в розвитку та вихованні особистості. 1.2. Мікровиступи студентів з теми заняття (за матеріалами періодичної преси, Інтернет - джерел). 1.3. Мікродискусія. Як ви розумієте слова вчених? Підтвердить або спростуйте їх. Засновник психоаналізу З. Фрейд у листі до А. Ейнштейну писав, що людині від природи властива агресивність. А. Дістервег стверджував, що розвиток і освіта жодній людині не можуть бути дані чи повідомлені. Кожен, хто бажає до них приєднатися, повинен досягти цього власною діяльністю, власними силами, власним напруженням. Г. Юнг, творець хвильової теорії світла. Водночас відомий лікар, гарний фізик, астроном та механік, металург, єгиптолог, океанограф та ботанік, філолог та поліглот, серйозний знавець музики та умілий музикант, який грав майже на всіх інструментах того часу, відмінний живописець і, навіть, неабиякий гімнаст. Універсальністю характеризувалися Рафаель, Пушкін, Бетховен, Шопен, Шевченко, Дарвін тощо. Чим це обумовлено? Сформулюйте свою точку зору. Порівняйте специфіку процесу розвитку сільських і міських дітей. Яка роль соціальних і природних факторів розвитку? 2.Практичний блок. 2.1. Доберіть цитати, висловлювання видатних педагогів, психологів про розвиток, виховання, формування особистості учня. Наприклад, «Дитина не дозріває спочатку, а потім виховується і навчається...; дитина не розвивається і виховується, а розвивається, виховуючись і навчаючись, тобто саме дозрівання і розвиток дитини в ході навчання і виховання не тільки виявляються, але й вдосконалюються» (С. Рубінштейн). 2.2. Оформіть опорний конспект та педагогічний словник до теми. 2.3. Проаналізуйте народні уявлення про основні чинники формування особистості (див. Стельмахович М.Г. Народна педагогіка. – К. : Рад. школа, 1985). 2.4. Розробіть схему «Фактори розвитку особистості». 2.5. Заповніть таблицю «Видатні педагоги» за зразком:
3. Блок контролю та самоконтролю. 3.1. Експрес контроль: 1) Дайте визначення основних понять: «особистість», «розвиток особистості», «індивід», «формування особистості», «соціалізація», «чинники розвитку», «задатки», «здібності». 2) Визначте рушійні сили процесу розвитку особистості. 3) Чому індивід може стати особистістю тільки в людському суспільстві? 4) Що таке середовище? Який його вплив на розвиток і формування особистості? 5) Що таке спадковість ? Що визначає генотип? 6) Чи передаються у спадок моральні якості? 7) При яких умовах виховання є провідним фактором формування особистості? 3.2. Підтвердить або спростуйте твердження народної педагогіки, звернувшись до її джерел (пісня, казка, легенда, билина, прислів’я та ін.). Читайте також:
|
||||||||||||||
|