Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додаткова література

1.Галузинський В.М., Евтух М.Б. Педагогіка : теорія та історія. –К. : Вища школа, 1995. – С 4-20.

2.Ильина Т.А. Педагогика. – М. : Просвещение, 1984. – С. 8-36.

3.Педагогика / Под ред. Ю.К. Бабанского. – М. : Просвещение, 1983. – С. 3-35.

Структура семінарського заняття

1.Організаційна частина.

2.Актуалізація опорних знань студентів. Мотивація навчання.

3.Повідомлення студентів з теми, обговорення теоретичного матеріалу (творчий блок у різних способах: повідомлення, бесіда, дискусія й ін.), виконання творчих завдань, самостійної роботи студентів, індивідуальних навчально-дослідних завдань (практичний блок).

4.Підведення підсумків, висновки.

5.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності студентів (блок контролю і самоконтролю).

6.Домашнє завдання.

План

1. Теоретичний блок.

1.1. Перевірка рівня знань студентів з таких питань:

ü основні етапи становлення та розвитку педагогіки;

ü педагогіка як наука, її предмет та завдання; система педагогічних наук;

ü основні категорії та зв’язок між ними;

ü взаємозв’язок педагогіки з іншими науками;

1.2. Мікровиступи студентів з теми заняття (за матеріалами періодичної преси, Інтернет - джерел).

1.3. Мікродискусія. Як ви розумієте слова К.Д. Ушинського «Педагогіка – не наука, а мистецтво, – найширше, складне, найвище і найнеобхідніше з усіх мистецтв»?

2.Практичний блок.

ü Заповніть таблицю «Видатні педагоги» за зразком:

Імена Біографічні відомості Педагогічні ідеї Твори
Ян Амос Коменський 1592-1670 «золоте правило дидактики»; принципи наочності, систематичності, посильності та свідомості навчання …; загальна початкова освіта» вікова періодизація … «Відкриті двері до мов і всіх наук»; «Велика дидактика»; «Материнська школа»; «Видимий світ у малюнках» …

ü Складіть педагогічний словник за поняттями теми.

ü Розробіть таблицю «Система педагогічних наук».

ü Розробіть таблицю «Зв’язок педагогіки з іншими науками».

3.Блок контролю та самоконтролю.

3.1. Експрес контроль:

1) Педагогіка – це …

2) Що вивчає педагогіка?

3) Які її функції?

4) Назвіть етапи становлення педагогіки.

5) Хто є засновником педагогіки як науки?

6) Назвіть і дайте визначення основним категоріям педагогіки.

7) Назвіть галузі педагогіки.

8) З якими науками пов’язана педагогіка?

9) На яких засадах ґрунтується освіта в Україні?

10) Які проблеми педагогіки, на ваш погляд, актуальні?

3.2. Підтвердить або спростуйте твердження:

ü Народну педагогіку можна вважати методологічною засадою педагогічної науки.

ü Народна педагогіка не є актуальною в сучасних умовах.

ü Педагогічний експеримент забезпечує найдостовірніші результати у педагогічних дослідженнях.

ü Для більшої вірогідності та об’єктивності результатів педагогічного дослідження необхідно використовувати комплекс методів.

ü Вчитель початкової школи не використовує методи науково-педагогічного дослідження, а навчає і виховує учнів.

Семінарське заняття № 3

Тема: Розвиток, формування та виховання особистості учня

(вибіркове)

Мета: Дидактична: закріпити та розширити знання про розвиток, формування та виховання особистості, рушійні сили, фактори та джерела розвитку, ознайомити з особливостями розвитку молодших школярів.

Розвивальна: розвивати у студентів уміння виявляти та аналізувати потенційні можливості розвитку учня, проектувати, конструювати процес розвитку особистості, налагоджувати спілкування з дітьми, організовувати навчально-розвиваючу діяльність.

Виховна: виховувати професійний інтерес, прагнення до самовдосконалення.

Методи: евристична бесіда, дискусія, повідомлення, робота з підручниками та посібниками, розв’язання педагогічних задач.

Дидактичні засоби унаочнення та навчання: ТЗН, хрестоматія з педагогіки, робочі зошити-конспекти, презентація, таблиці.

Література (за програмою):1. С. 39-48; 2. С. 26-40; 3. 52-63; 4. С. 52-85; 5. С. 39-54; 12. С. 30-36; 14. С. 108-124.


Читайте також:

  1. II. Спеціальна література
  2. V. Довідкова література
  3. А. Література.
  4. Базова література
  5. Базова література
  6. Базова навчально-методична література
  7. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  8. Використана література
  9. Використана література
  10. Використана література
  11. Використана література
  12. Використана література




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Письменники, просвітителі, діячі | Додаткова література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.