Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Виробництво кольорових металів

 

Мідні руди дуже збіднілі, тому їх піддають збагаченню (зазвичай флотації). Отримані концентрати заздалегідь обпалюють у спеціальних обпалювальних печах з отриманням сірки і обпаленого концентрату. Останній піддають плавці в шахтах або полум'яних відбивних печах, де отримують штейн, який надалі переробляють в чорнову мідь. Слід добре розібратися в загальній схемі пірометалургійного способу отримання міді і вивчити принцип роботи агрегатів, призначених для плавки штейну (шахтні і відбивні печі), і отримання чорнової міді (горизонтальні конвертери), а також з'ясувати фізико-хімічні процеси, що протікають при цьому. Завершальна стадія отримання чистої міді – вогняне або електролітичне рафінування. Потрібно розібратися в суті рафінування і визначити, які при цьому відбуваються реакції.

Слід розглянути алюмінієві руди – боксити, нефеліти, алуніти і т.д., їх склади і способи (лужний, кислотний, електрометалургійний і ін.) отримання з них глинозему (перша стадія виробництва алюмінію), розібратися в реакціях, що відбуваються при цьому, перевагах і недоліках цих способів.

Наступна стадія виробництва алюмінію – електроліз глинозему. Необхідно вивчити будову пристрою і роботу електролізу, склад і призначення кріоліту, реакцію дисоціації глинозему під дією постійного електричного струму. Отриманий первинний алюміній для видалення домішок піддають рафінуванню, продувають в ковші хлором або електролітичним методом. Слід вивчити реакції, що забезпечують очищення алюмінію при вказаних видах рафінування.

Необхідно розглянути руди для виробництва магнію, їх склад і способи збагачення. Необхідно з'ясувати способи збагачення і отримання металевого магнію (термічний і електролітичний) і його подальшого рафінування. Вивчити схему пристрою і роботу магнієвих електролізерів, галузі застосування отримуваного магнію.

Слід ознайомитись з мінералами і рудами титану, методами переробки титанових руд, відновленням тетрахлориду титану магнієм (так званим магнійтермічним методом), з отриманням металевого губчастого титану. Доцільно розглянути способи плавки губчастого титану для отримання титанових злитків (індукційні і дугові вакуумні печі, плавка за допомогою електронного променя і т.д.).

 

Питання для самоперевірки

1 Назвіть основні мідні руди і вкажіть методи їх збагачення.

2 Охарактеризуйте сучасну промислову схему отримання міді пірометалургійним методом: від збагачення мідних руд до рафінування міді. Які при цьому застосовуються агрегати?

3 Поясніть процес отримання чорнової міді в горизонтальному конвертері. Які при цьому відбуваються реакції?

4 Накресліть схему установки для електричного рафінування міді і поясніть принцип її роботи.

5 Назвіть марки отримуваної міді і галузі її застосування.

6 Вкажіть основні алюмінієві руди, їх склад і схему отримання глинозему. Які способи отримання чистого глинозему застосовують?

7 Приведіть схему електролізу глинозему і вкажіть, які при цьому відбуваються реакції.

8 Накресліть схему установки для електролітичного рафінування алюмінію.

9 Назвіть марки отримуваного алюмінію і галузі його застосування.

10 Назвіть основні магнієві руди і їх склад. Способи збагачення магнієвих руд.

11 Накресліть схему отримання металевого магнію електролітичним способом, яке устаткування вживається при цьому.

12 Суть термічного способу отримання металевого магнію шляхом відновлення із оксидів.

13 Охарактеризуйте спосіб рафінування магнію. Галузі застосування отримуваного магнію.

14 Вкажіть найважливіші титанові руди та їх склад.

15 Методи переробки титанових руд для отримання металевого губчастого титану. Коротка характеристика цих методів. Які при цьому відбуваються хімічні реакції?

16 Приведіть схему виробництва титанової губки магнійтермічним методом.

17 Охарактеризуйте плавку губчастого титану у вакуумній дуговій печі з електродом, що витрачається, для отримання титанових злитків. Галузі застосування титану.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація обліку витрат на виробництво засобами універсального програмного продукту
  2. Автоматизоване виробництво
  3. Аграрне виробництво громадських господарств
  4. Аграрне виробництво і його особливості
  5. Акти за формою Н – 5, Н – 1 та НПВ. Нещасні випадки пов’язані з виробництвом і не пов’язані з виробництвом.
  6. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  7. Аналітичний та синтетичний облік витрат на виробництво продукції
  8. Анізотропія властивостей металів.
  9. Атомно-кристалічна структура металів
  10. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  11. Безчавунне виробництво сталі
  12. Біотехнологічне виробництво незамінних амінокислот




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2. Виробництво сталі | Тема 4. Порошкова металургія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.