Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 13

1.Оберіть варіант судження, правильного з позиції діа­лектичного стилю мислення:

а) "Одне і теж у нас — живе і мертве, бадьоре і сонливе,
молоде і старе. Адже це, змінившись, є те, і, навпаки,
те, змінившись, є це" (Геракліт);

б) "Якщо хтось каже неправду і сам стверджує, що об­
манює, то обманює він у цьому випадку, чи каже
правду?" (Епіменід);

в) "Не погрожуй: це справа жінки" (Хілон).

2. Визначте принципи пізнання з таких суджень:

а) "Я знаю, що я нічого не знаю" (Сократ);

б) "Не будемо заперечувати всіляке знання на тій під­
ставі, що деякі речі непізнані" (Дж. Локк);

в) "...Будь-яка ідея — це образ предмета" (П. Гольбах).

3. Яка властивість свідомості акцентована у судженні про те,
що свідомість не тільки відображає світ, а й впливає на нього:

а) раціональність;

б) загальність;

в) необхідність;

г) активність;

д) суб'єктивність?
4. Які принципи належать до принциів пізнання:

а) принцип об'єктивності;

б) принцип пізнаваності;

в) принцип відображення;


Тести до розділу IV

г) принцип творчої активності;

д) принцип примата віри над знаннями;

є) принцип практики як основи пізнання та його кінце­вого результату; є) принцип непізнаваності?

5. Практика — це:

а) вся перетворювальна діяльність людей;

б) чуттєвий досвід;

в) відповідність дійсності ідеї;

г) промисел Божий.

6. Агностицизм — це:

а) заперечення існування процесу пізнання;

б) заперечення можливості пізнання сутності речей;

в) заперечення можливості повного знання про речі;

г) ствердження можливості людини пізнавати речі.

7. Який з "механізмів" пізнання, створених філософією,
має наукову обґрунтованість:

а) пізнання — це процес проникнення атомів речей
крізь пори тіла людини (Демокріт);

б) пізнання — це процес відображення дійсності у сві­
домості людини (Л. Фейєрбах);

в) пізнання — це процес пригадування душею людини
того, що їй було відомо у минулому (Платон)?

8. Душа людини — це:

а) її свідомість:

б) Боже творіння;

в) комплекс легких атомів.

9. Згідно із вченням Арістотеля, людина має душу:

а) рослинну;

б) тваринну;

в) біологічну;

г) соціальну;

д) розумну.

10. Згідно із вченням Ф. Бекона, помилки у мисленні люди­ни — це:

а) "примари роду";

б) "примари печери";

в) "примари ринку";


Тести до розділу IV

г) "примари театру";

д) "примари культури";

є) усі відповіді правильні. 11. Правилами загальнонаукового методу "раціоналістич­ної дедукції" Р. Декарта є:

а) вважати істинним лише те, що з очевидністю пізна­
ється таким, що уявляється розуму ясно і чітко;

б) поділяти утруднення на стільки частин, на скільки
можливо і потрібно для кращого їх вирішення;

в) мати на увазі те, що критерієм істини є реальна прак­
тика;

г) мислити по порядку, починаючи з предметів найпро­
стіших, і підніматися потроху, наче по сходинках, до

більш складних;

д) робити повсюди настільки повні переліки і такі за­
гальні огляди, щоб бути впевненим, що нічого не про­
минув;

є) кожний предмет розглядати як єдність кількісних та

якісних властивостей. 12. Винахідником лінзи, телескопа, мікроскопа та бароме­тра є:

а) Архімед;

б) Г. Галілей;

в) І. Ньютон;

г) Арістотель.

Тема 14

1. Формула процесу пізнання: "Від живого споглядання до абстрактного мислення і від нього до практики — такий діа­лектичній шлях пізнання дійсності". Формами живого спогля­дання є:

а) відчуття;

б) сприйняття;

в) поняття;

г) уявлення;

д) судження.


Тести до розділу IV

2. Формами абстрактного мислення є:

а) умовивід;

б) сприйняття;

в) поняття;

г) відчуття;

д) судження.

3. Формою чуттєвого пізнання є:

а) сприйняття;

б) уявлення;

в) переконання;

г) відчуття.

4. Істина — це:

а) результат угоди між ученими;

б) відповідність знання дійсності;

в) очевидне і ясне знання;

г) корисне знання;

д) Божий дар.

5. Знайдіть відповідність "рівень пізнання — методи пі­
знання":

а) теоретичний рівень; 1) спостереження;

б) емпіричний рівень; 2) формалізація;

в) теоретичний рівень; 3) аналіз і синтез;

4) порівняння;

5) експеримент;

6) ідеалізація;

7) індукція та дедукція.

6. Істина є феноменом:

а) суб'єктивним;

б) об'єктивним;

в) конвенціональним;

г) позадосвідним.

7. Істину характеризує:

а) абстрактність;

б) конкретність;

в) божественність.

8. Встановіть відповідність між поняттями "вид пізнання"
і "форма пізнання":

а) чуттєве пізнання; 1) судження;


Тести до розділу IV

б) логічне пізнання; 2) поняття;

3) відчуття;

4) сприйняття;

5) умовивід;

6) уявлення.

9. Критерієм істини є:

а) користь;

б) задоволення;

в) практика;

г) згода багатьох людей.

10. Розташуйте рівні речовини відповідно до зменшення розмірів матеріальних систем:

а) атомарний;

б) нуклеїновий;

в) молекулярний;

г) кварковий;

д) субмікроелементарний.

11. Упорядкуйте поняття впливу згідно зі збільшенням ін­
тенсивності полів:

а) електромагнітного;

б) ядерного;

в) гравітаційного.

12. Відповідно до механістичної картини світу, матерія —
це сукупність часток (корпускул), які взаємодіють:

а) безпосередньо;

б) опосередковано;

в) за допомогою полів.

Тема 15

1. Методом відокремлення однієї ознаки предмета від ін­
ших є:

а) абстрагування;

б) узагальнення;

в) індукція.

2. Основним методом у релігійному світогляді є:

а) софістичний;


Тести до розділу IV

б) догматичний;

в) еклектичний;

г) діалектичний.

3. Навмисне з'єднання несумісних ознак предмета харак­
терно для методу:

а) метафізичного;

б) релятивістського;

в) догматичного;

г) еклектичного.

4. Вимогам діалектичного методу відповідають такі су­
дження:

а) незмінність у бутті;

б) розвиток дійсності і загальні зв'язки у ній;

в) у дійсності змінюються тільки кількісні властивості;

г) для знання потрібно брати все правильне з різних
джерел.

5. На емпіричному рівні пізнання використовуються, як
правило, такі загальнонаукові методи пізнання:

а) спостереження;

б) індукція і дедукція;

в) експеримент;

г) аналіз і синтез;

д) порівняння.

6. На теоретичному рівні наукового пізнання використо­
вуються, як правило, такі загальнонаукові методи:

а) аналіз і синтез;

б) формалізація;

в) індукція і дедукція;

г) ідеалізація;

д) рух думки від абстрактного до конкретного.

7. На теоретичному та емпіричному рівні пізнання вико­
ристовуються такі загальнонаукові методи:

а) пояснення;

б) аналіз і синтез;

в) абстрагування;

г) опис;

д) індукція і дедукція;
є) моделювання.


Тести до розділу IV

8. Доповніть твердження, вписавши одне слово щодо форм
розвитку наукового знання:

а) науковий факт;

б) гіпотеза;

в) концепція;

г) теорія;

Д) ________________________ ■

9. Проблема — це:

а) відсутність у людини грошей;

б) парадокси;

в) знання про незнання;

г) ситуація, коли люди не розуміють одне одного.

10. Встановіть відповідність "метод пізнання — характе­
ристика":

а) аналіз; 1) поділ об'єктів на групи;

б) синтез; 2) розчленовування цілого

на частини;

в) класифікація; 3) об'єднання окремих частин

об'єкта в єдине ціле.

11. Встановіть відповідність "метод пізнання — характе­
ристика":

а) опис; 1) дослідження поводження

об'єкта;

б) вимір; 2) фіксація зведень про об'єкт;

в) спостереження; 3) порівняння об'єкта з еталоном.

12. Доповніть твердженням про класифікацію методів пі­
знання:

а) методи емпіричного пізнання;

б) методи теоретичного пізнання;

в) _______________________ .




Переглядів: 562

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Демокріт | Тема 16

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.