Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 21

1.Визначальною ознакою цінностей є:

а) справедливість і добропорядність;

б) коштовності і багатство;

в) те, що значиме у житті;

г) те, що необхідне у житті.


Тести до розділу V 2. Культура — це:

а) духовне життя суспільства;

б) знання, інтелект людини;

в) дотримання норм моралі;

г) інтерес і залучення до мистецтва;

д) широкий кругозір;

є) ввічливість у повсякденному житті; є) рівень цивілізованості;

ж) єдність матеріальної і духовної діяльності; з) сукупність створених людьми матеріальних і духо­вних цінностей. 3. Цінностями матеріальної культури є:

а) єдність діалектики, логіки та теорії пізнання;

б) філософія як теоретична основа світогляду;

в) людина як головна продуктивна сила суспільства;

г) засоби виробництва;

д) продуктивні сили;

є) виробничі відносини. 4. Вчення, що має своїм предметом систему цінностей, — це:

а) аксіологія;

б) квієтизм;

в) герменевтика.

5. Оберіть антиціннісне судження:

а) народ творить історію, спираючись на матеріальні умо­
ви відповідного до об'єктивних законів розвитку су­
спільства;

б) хід історії не залежить ні від дій особистості, ні від
діяльності народних мас;

в) історія — результат діяльності світового розуму;

г) видатні особистості творять історію довільно, незва­
жаючи на об'єктивні обставини.

6. Оберіть відповідність "твердження філософів про ціннос­
ті — характерна ознака, за якою класифікуються цінності":

а) "Чесну людину збезчестити 1) політичні;
не можна" (Вольтер);

б) "Не кажіть мені про Канта. 2) моральні;
Що Кант? Ось... є Сковорода,

філософ руський, а не німець" (А. Білий);


Тести до розділу V

3) філософські;

4) естетичні;

в) "До того часу, поки люди
живуть без загальної влади,
вони перебувають у стані
війни всіх проти всіх" (Т. Гоббс);

5) екологічні;

г) "Любити інших — тяжкий хрест,
а ти чудова без перебільшень,
і привабливості твоєї секрет
рівнозначний розгадці
таємниці життя" (Б. Пастернак);

6) релігійні;

д) "У природі немає нічого,
що можна було б віднести
до її недоліків" (Б. Спіноза);

є) "Релігійна віра — теж знання,

тільки у своєрідній формі"

7) правові.

(Г. Гегель); є) "Є право, згідно з яким ми

можемо позбавити людину життя,

але немає права, згідно з яким ми

могли б звільнити її від смерті"

б) в) г) д)

(Ф. Ніцше); Ціннісними політичними явищами є: а) демократія;

авторитаризм;

націоналізм;

расизм;

суверенітет народу. Ціннісними орієнтаціями особистості є: а) рух до знань;

6) в) г) Д)

рух до свого культу;

рух до загальнолюдських цінностей;

рух до релігійних переконань;

рух до влади; є) рух до посади будь-якої ціною. Ціннісними релігійними явищами є:

а) релігійні догмати;

б) релігійна віра;

в) інтеграційна функція релігії;

г) дезінтеграціина функція релігії;

д) релігійні прогнозування.


Тести до розділу V

10. Назвіть духовні явища, через які світогляд особистості
виявляється на практиці:

а) самосвідомість особистості;

б) емпіричні знання особистості;

в) ціннісні орієнтації особистості;

г) здоровий глузд особистості;

д) соціальні настанови особистості;
є) життєві плани особистості,

11. Ціннісними моральними явищами є:

а) добро;

б) споживацькі нахили;

в) свобода;

г) громадянський брак;

д) зло;

є) егоїзм.

12. Ціннісними орієнтаціями особистості є:

а) патріотизм;

б) націоналізм;

в) расизм;

г) гуманізм;

д) клерикалізм.

Тема 22

1. Яке із суджень є результатом чуттєвого пізнання:

а) веселка складається з часток води, освітлюваних
яскравим світлом;

б) веселка своїми яскравими фарбами додає відчуття
бадьорості;

в) веселка є результатом квантової гідродинаміки?

2. Чи може логічне механічне розуміння руху спричинити
виникнення до ідеї "першорушія", Бога як першої причини
будь-якого руху:

а) не може;

б) може, тому що будь-який предмет обумовлює рух ін­
шого, а той - третього та ін. Однак це не може продо­
вжуватися нескінченно, кінцевою причиною є "пер-
шорушій", тобто Бог;


Тести до розділу V

в) "хитрість" розуму полягає в тому, що він взагалі за­перечує наявність "першорушія" і "першопричини" через те, що хаотичне зіткнення і взаємодія фаталь­ні. Отже, рух вічний, він є, був і буде завжди, у нього немає початку?

3. Світ і окремі явища містять суперечності. Чи повинно
бути суперечливим наше мислення:

а) ні;

б) так, мислення розвивається через суперечності;

в) суперечності не в мисленні, а в боротьбі ідей?

4. Суспільна свідомість містить:

а) ідеї, погляди, уявлення людей;

б) політичні і правові відносини;

в) економічні відносини;

г) наукові теорії;

д) виробничі відносини.

5. Людина діє спочатку подумки, а потім уявну модель ре­
алізує практично, витрачаючи фізичні зусилля. Чи може лю­
дина створити нову дійсність лише подумки:

а) не може;

б) може?

6. Все у світі розвивається через суперечності. Чи має бути
суперечливим наше мислення, щоб розвиватися:

а) мислення не може бути логічно суперечливим;

б) мислення розвивається через суперечності;

в) суперечність не в мисленні, а в боротьбі ідей?

7. Категоріями суспільної свідомості є:

а) політика;

б) географічне середовище;

в) економічні відносини;

г) церква;

д) держава;
є) мистецтво;

є) всі відповіді правильні.

8. Ідеологія — це:

а) відображення класових інтересів у міфах, релігійних

концепціях;


 




Тести до розділу V


Тести до розділу V


 


б) систематизоване відображення соціальної дійсності;

в) відображення дійсності з позиції певних соціальних
сил, що відбувається в теоретичній формі.

9. Оберіть правильні судження:

а) поняття "повсякденна свідомість" є ширшим за по­
няття "суспільна психологія";

б) поняття "суспільна психологія" і "повсякденна сві­
домість" тотожні;

в) поняття "суспільна психологія" включає поняття
"повсякденна свідомість";

г) поняття "суспільна психологія" частково включає
поняття "повсякденна свідомість";

д) поняття "повсякденна свідомість" включає поняття
"суспільна психологія";

є) поняття "повсякденна свідомість" і "суспільна пси­хологія" — різні структурні елементи суспільної сві­домості.

10. Суспільна свідомість — це:

а) частина надбудови суспільства;

б) теоретичні знання людей про світ;

в) емпіричні знання людей про світ;

г) духовний світ суспільства.

11. Оберіть правильні твердження:

а) суспільне буття первинне, суспільна свідомість вто­
ринна;

б) суспільна свідомість первинна, суспільне буття вто­
ринне;

в) суспільне буття визначає суспільну свідомість;

г) суспільна свідомість визначає суспільне буття.

12. Зміст повсякденної частини суспільної свідомості — це:

а) теоретичні знання людей про світ;

б) емпіричні знання людей про світ;

в) ідеологія суспільства;

г) суспільна психологія;

д) досвідна творчість людей.

13. Зміст теоретичного рівня суспільної свідомості — це:

а) наукові знання людей про світ;

б) суспільна психологія;


в) емпіричні знання людей про світ;

г) ідеологія суспільства.

14. Політична складова суспільної свідомості відображає
суспільне буття:

а) безпосередньо;

б) опосередковано;

в) через релігійну свідомість;

г) через естетичну свідомість;

д) через моральну свідомість.

15. Сутність суспільного буття — це:

а) сукупність виробничих відносин;

б) сукупність ідей та теорій у суспільстві;

в) надбудовна сукупність (сучасна, елементи минулої
та майбутньої) складових суспільно-економічної формації;

г) сукупність почуттів та настроїв у суспільстві.

16. Зміст суспільної свідомості — це:

а) сукупність ідей та теорій у суспільстві;

б) сукупність почуттів та настроїв у суспільстві;

в) сукупність форм власності у суспільстві;

г) сукупність форм споживання у суспільстві.

17. Правова свідомість у складі суспільної свідомості відо­
бражає суспільне буття:

а) безпосередньо;

б) через політичну свідомість;

в) через релігійну свідомість;

г) через естетичну свідомість.

18. Правова свідомість у складі суспільної свідомості вико­
нує свою регулюючу функцію через:

а) органи місцевого самоврядування;

б) органи громадськості;

в) органи правосуддя;

г) органи творчих союзів.

19. Критерії моралі — це вчинки людей:

а) обумовлені суспільнім егоїзмом;

б) обумовлені суспільнім гедонізмом;

в) обумовлені суспільнім утилітаризмом;

г) обумовлені категоричним імперативом;


Тести до розділу V


д) обумовлені індивідуальною волею;

є) що сприяють у напрямі соціальному прогресу.

20. Поняття "моральна свідомість" і "релігійна свідо­
мість":

а) тотожні;

б) нетотожні.

21. Знайдіть відповідність понять:

а) монотеїстичні релігії; 1) буддизм;

б) політеїстичні релігії; 2) даосизм;

3) іслам;

4) іудаїзм;

5) християнство;

6) зороастризм;

7) індуїзм.

22. Особливості релігійної віри — це:

а) прийняття релігійних догматів та їх дотримання;

б) прийняття Бога як упорядника, наставника, поміч­
ника і спасителя як судді на життєвому шляху віру­
ючого;

в) особистісна щирість "служіння" Богові;

г) знання та переконаність людини в істинності тих чи
інших ідей і теорій.

23. Встановіть відповідність характеристик змісту поняття
"духовність":

а) нематеріальна субстанція; 1) у теології;

б) свідомість людини; 2) у науковому релігіє-

знавстві;

в) безсмертне начало, незалежне від тіла людини;

г) самосвідомість людини;

д) неповторне начало, створене Богом;

є) ціннісні орієнтації і соціальні настанови людини.





Переглядів: 414

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 20 | ДО ЧИТАЧІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.255 сек.