МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДО ЧИТАЧІВСьогодні людство живе на початку третього тисячоліття. Безліч невирішених проблем, здобутків і втрат у розвитку особистості і суспільства, у взаємовідносинах між людиною і природою змушують кожного з нас замислитися над перебігом історичних подій, над сенсом власного життя. Людство! Якою дорогою ти йтимеш далі? — ось питання, на яке сьогодні вкрай потрібно дати відповідь. Багато цікавого в цьому плані можна знайти в думках мудрих людей минулого. Вивчення філософії дає можливість долучитися до повчального літопису мудрості минулого, в якому роздуми геніальних постатей, навіть їхні помилки, досить часто виявляються набагато цікавішими і повчальнішими, ніж окремі відкриття, теоретичні та практичні знахідки просто здібних людей, не кажучи вже про судження пересічної людини. Наріжні камені філософії та її історія багато в чому визначалися особистісними рисами геніальних мислителів минулого. Враховуючи цей фактор,
___________________________________________________ До читачів автори навели у підручнику деякі висловлювання знаменитих філософів та короткі відомості про особистість мислителя, філософські погляди якого аналізувалися. У наш час іноді можна почути, що нібито філософія приречена на зникнення внаслідок прогресу наукового знання. Це упередження заслуговує на серйозну критику, тим більше, що воно спирається на окремі зауваження мислителів далекого минулого. Так, у сократівському діалозі "Суперники" йдеться про відмову від філософії заради вимог наукової та технічної думки, а в платонівському діалозі "Гор-гій" її значення ставиться під сумнів з позиції вимог політичної та практичної ефективності. Отже, проблема стосовно існування філософії та розвитку науки і практики з'явилася не сьогодні. Безперечно, ця проблема набула особливої гостроти внаслідок небувалого розростання наукового знання в сучасний період. Однак водночас саме це і спричинило нагальну потребу індивідів та суспільства в цілому мати такий спосіб пізнання і рефлексії, який би не піддавався повністю фрагментації, подрібненню та спеціалізації, притаманних науковому знанню. Саме таким способом і є діалектична філософія. Упродовж 2,5 тис. років вона прагнула дати людині засоби для систематичної рефлексії щодо всієї сукупності теоретичних і практичних проблем. Зрозуміло також, що сучасне розосередження знання між різними галузями наукової спеціалізації у свою чергу зобов'язує науку не забувати про зростання для неї значущості філософії. Автори прагнули донести до читача не тільки сутність і зміст філософії як теоретичного світорозуміння, а головним чином її функціональний сенс і значення для людини у світі та світу для людини, показати всі їх сторони, сфери та явища у невпинному русі, розвитку, в суперечливій єдності. Світо- До читачів глядна і методологічна проблематика становить стрижень, головну лінію підручника. Відсталості і застійним явищам у мисленні, його стереотипам, суб'єктивізму і фаталізму автори протиставили діалектичне філософствування, систему всезагальних принципів і законів наукового пізнання та практичної дії, передбачення та прогнозування як аналоги дійсності, оптимістичні за своєю природою і сутністю. У підручнику здійснено одну з перших у нашій гуманітарній літературі для студентства спроб викласти зміст програми філософії для вищих навчальних закладів з урахуванням потреб та інтересів підготовки спеціалістів для різних галузей господарства України. Розглянуто фундаментальні аспекти філософії ринкових відносин, діалектики базисних і надбудовних відносин, менеджменту і маркетингу, мотивації діяльності соціальних суб'єктів у специфічних умовах сучасного виробництва. Уважно прочитавши підручник, можна одержати переконливі відповіді на актуальні питання онтології та гносеології, методології та логіки, етики й естетики, соціальної філософії та аксіології, філософської історії та глобалістики; оволодіти могутніми науковими засобами пізнання (філософськими, загальнонауковими, конкретно-науковими та спеціальними методами і підходами); розвинути, вдосконалити, скоригувати свій світогляд, уявлення, переконання та ідеали, ціннісні орієнтації і соціальні установки, самосвідомість, а зрештою життєві плани та оптимальні шляхи їх реалізації. Автори зупинилися на тих моментах філософії, які, на їхню думку, є найважливішими для формування сучасного діалектичного мислення і для розуміння нинішнього стану теоретичних та практичних проблем.
До читачів Ці проблеми своєрідно відображаються на долі України. Наше суспільство вступило в період, коли з'явилася реальна можливість вільної творчості взагалі і філософської зокрема, тому автори впевнені, що активну участь у розбудові нашої держави візьмуть ті, для кого цей підручник написано. Читайте також:
|
||||||||
|