Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДО ЧИТАЧІВ

Сьогодні людство живе на початку третього ти­сячоліття. Безліч невирішених проблем, здобутків і втрат у розвитку особистості і суспільства, у вза­ємовідносинах між людиною і природою змушують кожного з нас замислитися над перебігом історич­них подій, над сенсом власного життя. Людство! Якою дорогою ти йтимеш далі? — ось питання, на яке сьогодні вкрай потрібно дати відповідь. Багато цікавого в цьому плані можна знайти в думках муд­рих людей минулого.

Вивчення філософії дає можливість долучитися до повчального літопису мудрості минулого, в яко­му роздуми геніальних постатей, навіть їхні помил­ки, досить часто виявляються набагато цікавішими і повчальнішими, ніж окремі відкриття, теоретичні та практичні знахідки просто здібних людей, не ка­жучи вже про судження пересічної людини.

Наріжні камені філософії та її історія багато в чому визначалися особистісними рисами геніаль­них мислителів минулого. Враховуючи цей фактор,


 




___________________________________________________ До читачів

автори навели у підручнику деякі висловлювання знаменитих філософів та короткі відомості про осо­бистість мислителя, філософські погляди якого аналізувалися.

У наш час іноді можна почути, що нібито філосо­фія приречена на зникнення внаслідок прогресу на­укового знання. Це упередження заслуговує на сер­йозну критику, тим більше, що воно спирається на окремі зауваження мислителів далекого минулого. Так, у сократівському діалозі "Суперники" йдеться про відмову від філософії заради вимог наукової та технічної думки, а в платонівському діалозі "Гор-гій" її значення ставиться під сумнів з позиції ви­мог політичної та практичної ефективності. Отже, проблема стосовно існування філософії та розвитку науки і практики з'явилася не сьогодні. Безпереч­но, ця проблема набула особливої гостроти внаслі­док небувалого розростання наукового знання в су­часний період. Однак водночас саме це і спричини­ло нагальну потребу індивідів та суспільства в цілому мати такий спосіб пізнання і рефлексії, який би не піддавався повністю фрагментації, подрібнен­ню та спеціалізації, притаманних науковому знан­ню. Саме таким способом і є діалектична філософія. Упродовж 2,5 тис. років вона прагнула дати людині засоби для систематичної рефлексії щодо всієї су­купності теоретичних і практичних проблем. Зро­зуміло також, що сучасне розосередження знання між різними галузями наукової спеціалізації у свою чергу зобов'язує науку не забувати про зростання для неї значущості філософії.

Автори прагнули донести до читача не тільки сутність і зміст філософії як теоретичного світоро­зуміння, а головним чином її функціональний сенс і значення для людини у світі та світу для людини, показати всі їх сторони, сфери та явища у невпин­ному русі, розвитку, в суперечливій єдності. Світо-


До читачів


глядна і методологічна проблематика становить стрижень, головну лінію підручника. Відсталості і застійним явищам у мисленні, його стереотипам, суб'єктивізму і фаталізму автори протиставили діа­лектичне філософствування, систему всезагальних принципів і законів наукового пізнання та прак­тичної дії, передбачення та прогнозування як ана­логи дійсності, оптимістичні за своєю природою і сутністю.

У підручнику здійснено одну з перших у нашій гуманітарній літературі для студентства спроб ви­класти зміст програми філософії для вищих на­вчальних закладів з урахуванням потреб та інтере­сів підготовки спеціалістів для різних галузей гос­подарства України. Розглянуто фундаментальні аспекти філософії ринкових відносин, діалектики базисних і надбудовних відносин, менеджменту і маркетингу, мотивації діяльності соціальних су­б'єктів у специфічних умовах сучасного виробни­цтва.

Уважно прочитавши підручник, можна одержа­ти переконливі відповіді на актуальні питання он­тології та гносеології, методології та логіки, етики й естетики, соціальної філософії та аксіології, філо­софської історії та глобалістики; оволодіти могутні­ми науковими засобами пізнання (філософськими, загальнонауковими, конкретно-науковими та спе­ціальними методами і підходами); розвинути, вдо­сконалити, скоригувати свій світогляд, уявлення, переконання та ідеали, ціннісні орієнтації і соці­альні установки, самосвідомість, а зрештою життє­ві плани та оптимальні шляхи їх реалізації.

Автори зупинилися на тих моментах філософії, які, на їхню думку, є найважливішими для форму­вання сучасного діалектичного мислення і для ро­зуміння нинішнього стану теоретичних та практич­них проблем.


 




До читачів


Ці проблеми своєрідно відображаються на долі України. Наше суспільство вступило в період, коли з'явилася реальна можливість вільної творчості взагалі і філософської зокрема, тому автори впевне­ні, що активну участь у розбудові нашої держави візьмуть ті, для кого цей підручник написано.



Читайте також:

  1. З метою зацікавлення читачів співпрацею із газетою, зміцнення обопільних зв’язків практикується низка ефективних заходів для пожвавлення масової роботи.
  2. Налаштування доступу читачів до свого блогу




Переглядів: 400

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 21 | ФІЛОСОФСЬКА МУДРІСТЬ СТОЛІТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.