Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пристрій і принцип роботи

Асинхронні машини

6.1.1. Трифазні асинхронні машини були розроблені в 1888 р. М.О. Доліво-Добровольским. Асинхронна машина — це машина перемінного струму, у якій збуджується обертове магнітне поле. Ротор обертається асинхронно, тобто зі швидкістю, що відрізняється від швидкості обертання поля.

Асинхронні машини принципово можуть бути генераторами або двигунами. Характеристики асинхронних двигунів дуже високі, і вони широко застосовуються в техніці. Асинхронні генератори практично не використовуються, тому що мають дуже низькі експлуатаційні якості.

Завдяки своїй простоті, надійності й ефективності асинхронні двигуни одержали широке поширення. Понад 85 % всіх електричних машин — це трифазні асинхронні двигуни.

Асинхронна машина складається зі статора і ротора. Статор має шихтований сердечник, у пазах якого розташована трифазна обмотка. У найпростішому випадку вона складається з трьох котушок, що зрушені одна щодо іншої на 120°.

Ротор буває двох типів: коротко замкнутий та фазний.

Короткозамкнутий ротор має шихтований циліндр із пазами. У пази укладаються стрижні, замкнуті електрично з двох сторін кільцями. Ці кільця і стрижні М.О. Доливо-Добровольский назвав «білячим колесом» (мал. 6.1).

 

Рисунок 6.1 Статор асинхронного двигуна.

 

 

На мал. 10.2 показаний пристрій асинхронного двигуна з короткозамкнутий ротором. Оскільки на роторі немає колекторного вузла, ротор не має ковзних контактів, двигун дуже простий в обслуговуванні, надійний у роботі, дешевий, легкий і економічний. Це двигун основного виконання.

 

Рисунок 6.2 Схема асинхронного двигуна.

 

6.1.2 Стандартом передбачені спрощений і розгорнутий способи графічного позначення асинхронних машин. При спрощеному способі обмотки статора і ротора зображуються у виді окружностей. У розгорнутих позначеннях обмотка статора представлена у виді ланцюжка півкіл, а обмотка ротора — у виді окружності.

На мал. 6.3 приведені спрощені і розгорнуте графічні зображення короткозамкнутого асинхронного двигуна.

 

Рисунок 6.3 Графічні зображення асинхронного двигуна.

 

На мал. 6.4 показані спрощене і розгорнуте позначення асинхронної машини з фазним ротором.

Рисунок 6.3 Графічні зображення асинхронної машини з фазним ротором.

В обох випадках обмотка статора з'єднана в трикутник.

6.1.3 Трифазна обмотка статора створює обертове магнітне поле. Швидкість обертання поля залежить тільки від частоти струму і кількості пар полюсів обмотки статора:

, (273)

 

де n1 — швидкість обертання поля (об/хв);

f1 — частота струму в обмотці статора;

р — число пар полюсів.

Обертове магнітне поле перетинає стрижні «білячого колеса» і наводить у них ЕРС. Оскільки стрижні замкнуті кільцями, ЕРС викликає в них струм. Взаємодія обертового магнітного поля зі струмом у стрижнях створює обертаючий електромагнітний момент. Якщо ротор розігнати до швидкості обертового поля, то магнітні силові лінії не будуть перетинати стрижні і ЕРС в них не буде наводитися.

В цьому випадку не буде створюватися обертовий електромагнітний момент. Машина буде працювати, якщо

n1 ≠ n2, (274)

де n1 – швидкість обертання магнітного поля; n2 – швидкість обертання ротора.

6.1.4 Асинхронна машина , як і всі електричні машини може працювати в зворотньому напрямку:

якщо n1 > n2, машина працює в режимі двигуна;

якщо n1 < n2, машина працює в режимі генератора;

якщо n1 = n2, машина працює в холостом режимі.

Якщо магнітне поле обертається в одному напряму, а ротор обертається зовнішньою силою в протилежному напряму, то машина працює в режимі електромагнітного тормозу.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Алгоритм роботи прозорого моста




Переглядів: 758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Трифазні трансформатори | Робочі характеристики асинхронного двигуна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.