![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Застосування геометричних перетворень для побудови ліній другого порядку.Спрощення рівняння лінії за допомогою повороту системи координат. Спрощення рівняння лінії за допомогою паралельного перенесення системи координат. План. Спрощення рівняння лінії другого порядку за допомогою геометричних перетворень. Лекція 21
1. Інший підхід при дослідженні загального рівняння лінії другого порядку, який ми розглядаємо у даній лекції і який відрізняється від запропонованого раніше варіанту вивчення властивостей ліній, полягає у тому, що при заміні системи координат іншою системою рівняння лінії змінюється. Виявляється, що при вдалому виборі нової системи координат рівняння лінії можна суттєво спростити та звести до канонічного виду. З цього моменту для вивчення властивостей лінії та її зображення можна скористатись відомою нам канонічною теорією ліній другого порядку, яка розглядалась в лекціях 12-14. Розглянемо, як перетворюється рівняння лінії другого порядку, заданої рівнянням
при паралельному перенесенні системи координат. Нехай прямокутна декартова система координат
які визначають зв'язок між координатами точки у двох різних системах координат, одна із яких одержана паралельним перенесенням іншої. Підставляючи одержані співвідношення у рівняння (1), отримуємо
або
Аналізуючи рівняння (3), зробимо наступні висновки: 1) при паралельному перенесенні системи координат у новий початок коефіцієнти біля старших членів не змінюються; 2) вільний член у перетвореному рівнянні рівний 3) якщо лінія, задана рівнянням (1) – центральна точка Останнє твердження випливає з того, що для центра лінії вирази Приклад 1. Побудувати лінію, задану рівнянням Розв’язання. Знайдемо центр лінії. Для цього розв’яжемо систему рівнянь
Оскільки
Формули
виражають зв’язок між старими
Після очевидних перетворень одержане рівняння можна записати у виді
Не обчислюючи всі коефіцієнти одержаного рівняння, зауважимо тільки, що
Вважаючи, що кут повороту після ділення його на
Із одержаним рівнянням ми уже зустрічались, вивчаючи питання існування головних напрямків лінії (1). Нагадаємо, що воно завжди має розв’язки, а корені даного рівняння Зробимо наступні висновки: 1) при повороті системи координат на кут, при якому вісь 2) вільний член у перетвореному рівнянні не змінюється. Зауважимо також, що співвідношення
Задача 2. Рівняння Розв’язання. За допомогою повороту системи координат позбудемось доданка, який містить добуток змінних
Із одержаних двох значень виберемо одне. Нехай
звідки Одержане канонічне рівняння показує, що задана лінія - еліпс. 3. Застосуємо перетворення паралельного перенесення та повороту до побудови ліній другого порядку, вважаючи, що вони задаються у виді (1). Спочатку розглянемо випадок центральних ліній. Нехай точка
які поєднують формули паралельного перенесення та повороту, дають можливість отримати спрощене рівняння безпосередньо із рівняння (1). Задача 3. За допомогою геометричних перетворень спростити рівняння та побудувати лінію. Розв’язання. Склавши систему для відшукання центра У випадку, коли лінія, яка задана рівнянням (1), не має центра, як нам відомо з лекцій 19, 20, головний напрям визначається кутовим коефіцієнтом Задача 4. Звести до канонічного виду рівняння
а після їхнього застосування рівняння лінії набуде виду Зауважимо, що для більш точної побудови можна знайти деякі допоміжні точки на параболі, наприклад, точки її перетину з координатними осями. У нашому випадку при
Читайте також:
|
||||||||
|