МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
НА ПЕРЕРВАХ
Результативність позакласних форм фізичного виховання, фізкультурно-масових і спортивних заходів, включаючи і організацію різноманітних рухливих ігор, естафет, атракціонів, забезпечується спільними зусиллями організатора позакласної виховної роботи, вчителів фізичної культури, класних керівників разом із широким залученням фізкультурного активу, спортсменів, тренерів. Ігри, що проводяться на перервах, мають виховне і гігієнічне значення. Рухливі ігри на перервах є важливим чинником в рішенні задач по забезпеченню високого рівня розумової працездатності дітей в процесі учбового дня. Під час перерви школярам створюють умови, в яких вони могли б вільно бігати, стрибати і грати, що є природною реакцією дитячого організму на 40-хвилинну фізичну бездіяльність. Правильне і систематичне проведення рухливих перерв в комплексі з іншими формами роботи по фізичному вихованню – ефектний засіб підвищення успішності, поліпшення здоров'я і сприяння всебічній фізичній підготовці учнів. Рухливі ігри, що проводяться на перервах, викликають у дітей позитивні емоції, стимулюють їх рухову активність. У тих, хто грає збуджуються ті нервові центри, які при заняттях в класі були загальмовані. Така зміна характеру роботи нервових центрів дозволяє тим, що вчиться краще відпочити і легко сприймати учбовий матеріал на наступному уроці. Для організації і проведення гри потрібне приблизно 8-10 хв., тому вони звичайно проводяться на великій перерві. Учні проводять ігри самостійно, а також під керівництвом класних керівників і вчителів, вчителів фізичної культури, активістів по фізичній культурі. За самостійними іграми школярів повинні спостерігати дорослі. З іграми, що рекомендуються для перерв, вчитель фізичної культури знайомить вчителів-предметників. Ігри між уроками проводять на пришкільному майданчику, взимку – в добре провітреному залі, широкому коридорі. Оскільки на перерві збираються школярі з різних класів, ігри повинні бути простими за змістом, доступними тим, що вчиться різного віку і короткочасними. Не можна проводити на перервах ігри, які сильно збуджують або стомлюють учнів. Так, небажані ігри у формі змагань з розподілом учасників на команди, оскільки їх в короткий час дуже важко організувати і вони можуть негативно відобразитися на подальшому уроці. Можна проводити парні змагання, в яких будь-який охочий виходить в намальований круг помірятися силою, спритністю, кмітливістю. До них відносяться ігри «Бій півнів», «Вартові і розвідники» і ін. З групових ігор бажано використовувати такі, в яких у будь-який момент можна вийти з гри і увійти до гри, не порушивши її ходу («Порожнє місце», «Хто підходив?», «Вовк у рові», «Вудка» і ін.). З особливим успіхом проходять ігри-атракціони. В них беруть участь 1-2 учні, інші активно спостерігають. Учасники кожного атракціону швидко міняються, внаслідок чого за 8-12 хвилин. в ньому зможуть брати участь декілька десятків учнів. За змістом ігри-атракціони повинні бути різноманітними, які вимагають швидкості і спритності, влучності, орієнтування в просторі і т.п. Треба відбирати атракціони, що вимагають мало місця, прості за змістом. Їх можна проводити одночасно в різних місцях залу, майданчика. Хто-небудь із старших повинен спостерігати за виконанням завдання і встановлювати чергу. З учнями 1-2-х класів на перервах можна проводити ігри з речитативом, співом, ритмічною ходьбою під речитатив. На перерві можна організувати малорухливі ігри з почерговою участю у дії: «Порожнє місце», «До своїх прапорців», «Хто підходив?», «Другий або третій зайвий» і ін. Не рекомендуються ігри з м’ячем в коридорах, шкільному вестибюлі або в актовому залі, де вікна, як правило, не захищені сіткою. Весною і восени, коли не холодно і немає дощів, всі ігри слід проводити на повітрі. В шкільному дворі на спортивному майданчику можна пограти в салки, в ігри з короткою і довгою скакалкою, резинкою, в «класи» і такі нескладні і наперед розучені ігри з м’ячем, як «Рухома ціль», «Летючий м’яч» і т.п. Організація рухливих ігор на повітрі усилює їх гігієнічне значення, підвищує оздоровчий ефект. Бажано одночасно організувати декілька ігор в різних місцях, щоб учні могли вибрати собі найцікавішу. Ігри треба закінчувати до дзвінка на урок по вказівці чергового вчителя, щоб учні змогли організовано увійти до класу і підготуватися до наступного уроку.
|
||||||||
|