МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Unit 3 Product Marketing vs. Services MarketingThe focus of the marketing concept is to satisfy customers' demands, and these demands can be in the form of physical products and/or services. It is common for people to refer to products as objects, devices or things and services as actions, performances or experiences. Marketing was initially developed in connection with the physical products, but with the growing interest in consumers for services today, selling services have become an increasingly important component of the marketing concept. In Australia, Canada, France, Japan, Norway, and the United Kingdom, 60 percent or more of the gross domestic product (GDP) comes from services, and the service sector comprises of approximately 85 percent of the GDP in Hong Kong. The core outputs for many hospitality organizations are primarily performances or experiences (i.e. services), it does not mean that absolutely no tangible elements are tied to the process. For instance, the food and beverages will be considered the tangible element we experience when dining out in a restaurant. The hospitality industry directly can’t adopt the marketing practices of those firms with physical products as their primary outputs, because there are four characteristics, intangibility, inseparability, variability and perishability, that set services apart from physical goods. There are four characteristics of services that make service marketing distinctively different from product marketing.
Characteristics of Services Service Characteristics of Hospitality Marketing
Concluding example: Ritz-Carlton Hotels certainly understand the importance of increasing the tangibility of their services. For instance, their front-line staff are always dressed in professional apparel and its physical buildings are decorated in such a way to convey a high level of service. Additionally, well designed promotional materials are used to create a tangible impression for the guests. Ritz-Carlton also put tremendous efforts in personnel selection and training in order to manage the efficiency and consistency of their services. Apart from that, the company has formulated 20 standards of service that frame management's expectations of employees. These standards provide guidance to its employees' day-to-day behaviors, which are crucial for managing the interactions between the staff and guests. Due to the perishable nature of services, hotels cannot just add or delete rooms for upcoming high or low demand periods. As a result, Ritz-Carlton offers various promotional packages during low demand periods in order to attract more guests.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|