Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гігієнічні вимоги до земельної ділянки загальноосвітнього навчального закладу

Розміри земельних ділянок загальноосвітнього навчального закладу встановлюються відповідно до ДБН 360-92 “Містобудування. Планування та забудова міських і сільських поселень”. Відведення земельної ділянки здійснюється за наявності технічних умов на електропостачання, водопостачання, каналізування та опалення, що погоджені з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби МОЗ України.

Ділянки під забудову шкіл повинні розташовуватися у населених пунктах з дотриманням санітарних норм щодо відстані від джерел викидів шкідливих речовин, шуму, вібрації, електромагнітних та іонізуючих випромінювань. Не допускається їх розміщення в санітарно-захисних зонах промислових підприємств та інших об’єктів, які є джерелами забруднення довкілля небезпечними факторами.

Ширина санітарно-захисної зони між межею шкільної ділянки та гаражами повинна бути не меншою 50 м. Розміри санітарно-захисної зони повинні погоджуватися з державною санітарно-епідеміологічною службою.

Відстань від станцій технічного обслуговування, автозаправних станцій до шкільної ділянки визначається за погодженням з органами Держсанепіднагляду, проте не може бути меншою, ніж 50 м. Через територію школи не повинні проходити повітряні лінії електропередачі з напругою в 35 кВ і більше.

Будівлі загальноосвітніх шкіл розміщуються не ближче, ніж за 25 м від червоної лінії.

Відстань від межі ділянок шкіл до стін житлових будинків із входами та вікнам мають становити понад 10 м, від будинків шкіл до житлових і громадських будинків та споруд – згідно з нормами інсоляції, природного освітлення та шумозахисту.

По периметру земельної ділянки закладу слід передбачити захисну зелену смугу (дерева, кущі, газон) завширшки не менше 1,5 м, з боку вулиць – не менше 3 м. Огорожа території заклад повинна бути заввишки не менше 1,2 м. У разі розміщення шкіл всередині житлових кварталів допускається застосування огорожі між ними з зелених насаджень, що заввишки складає не менше 1 м,

Площа озеленення земельної ділянки повинна складати 45-50% від загальної площі ділянки. Якщо ділянка прилягає безпосередньо до зелених масивів (парки, сади, сквери), а також при розміщенні шкіл у сільській місцевості або за умов їх реконструкції, площі зелених насаджень допускається скорочувати, однак не більше ніж до 30%.

Високорослі дерева належить висаджувати на відстані не меншій, ніж 10 м від стін з вікнами навчальних приміщень, куші на відстані – не меншій ніж 5 м.

Розташування та орієнтація основних функціональних приміщень загальноосвітніх навчальних закладів повинні забезпечувати безперервну тригодинну тривалість інсоляції на день. Нормативна тригодинна інсоляція повинна бути забезпечена на території спортивної зони та зони відпочинку, в тому числі на спортивних та ігрових майданчиках.

Не дозволяється біля школи висаджувати колючі дерева і кущі (біла акація, глід, шипшина тощо), рослини з отруйними ягодами (“вовче лико”, “бріонія”, “сумах отруйний”, рицина тощо), а також вирощувати гриби.

Земельна ділянка загальноосвітнього навчального закладу має поділяється на такі функціональні зони:

навчальна зона;

– навчально-виробнича зона;

– навчально-дослідна зона;

– фізкультурно-спортивна зона;

– зона відпочинку;

– сільськогосподарська зона (для шкіл в сільській місцевості);

житлова зона (для шкіл-інтернатів).

Фізкультурно-спортивну зону слід розміщувати поруч з навчальною, але не з боку вікон приміщень для початкових класів.

Майданчики для ігор з м’ячем і метання спортивних снарядів розміщуються на відстані, не меншій, ніж 25 м від вікон навчальних та навчально-допоміжних приміщень будинків (при наявності огорожі 3 м заввишки і не менше 15 м завдовжки), майданчики для інших видів фізкультурних занять – на відстані, не меншій ніж 10 м.

Спортивні майданчики повинні мати тверде покриття та розміщувати по довжині з півночі на південь.

Бігова доріжка влаштовується навколо футбольного поля, доріжка довжиною 100 м входить до складу бігової ями для стрибків у довжину і висоту заповнюються піском, змішаним з тирсою. Під час будівництва бігових доріжок і спортивних майданчиків (волейбольні, баскетбольні, для гри у ручний м’яч) необхідно використовувати дренаж.

Комбінований майданчик можна асфальтувати (бетонувати), футбольне поле повинно мати трав’яне покриття. З метою попередження травм майданчики повинні мати рівну поверхню. Забороняється проводити заняття на зволожених майданчиках.

Борти ям для стрибків, крім переднього, оббиваються гумою.

Наливні льодові катки для катання, хокею та швидкісного бігу на ковзанах повинні мати товщину льоду 5-6 см та гладку поверхню без розколин і виїмок. Штучне освітлення катка повинно бути рівномірним на всій льодовій поверхні і має становити не менше 100 лк.

Майданчики для учнів 1-4 класів повинні бути обладнані тіньовими навісами, ліанами, гірками для спуску, гойдалками, бетонованою стіною для ігор з м’ячем, лавками, доріжками з твердим покриттям для катання на роликових ковзанах та велосипедах, плескальним басейном тощо.

Займатися на спортивних майданчиках дозволяється тільки у спортивному одязі та взутті. Діти повинні бути ознайомлені з правилами користування спортивним інвентарем і обладнанням.

Фізкультурні майданчики необхідно відгороджувати один від одного зеленими насадженнями. Ігрові майданчики, розміщені біля будівлі школи, засівають невисокою травою.

Господарська зона повинна мати окремий в’їзд і розташовуватися поблизу від навчально-виробничої зони та приміщень їдальні. У цій зоні розміщуються ремонтні майстерні, склади, гаражі, підсобно-виробничі приміщення, навіси, сміттєзбірники. Сміттєзбірники повинні щільно закриватися кришками і встановлюватися на відстані не менше, ніж 25 м від вікон і входу до їдальні на бетонованому або асфальтованому майданчику під навісом.

Проїжджа частина, пішохідний прохід до господарських будівель, майданчики для сміття, а в сільських школах, які не мають каналізації – до надвірних туалетів, повинні бути асфальтованими або бетонованими.

Підходи до будівель школи повинні мати тверде покриття на відстані не менш, ніж 100 м.

У житловій зоні земельної ділянки розміщуються гуртожитки для учнів, а також допускається розміщення житлових будинків для викладачів та обслуговуючого персоналу. Житлова зона повинна мати окремий вхід з боку вулиць і проїздів та бути ізольованою від господарської зони на відстані не менше, ніж 100 м.

Майданчики для рухливих ігор та відпочинку у зоні відпочинку повинні розташовуватися біля виходів з приміщень (для максимального використання їх під час перерв) і бути розділені для учнів кожної вікової групи.

Використання внутрішнього двору навчальних закладів для господарських потреб (стоянка автотранспорту), меблів, обладнання, макулатури, металобрухту, будівельних матеріалів тощо) забороняється.

Навчально-дослідна зона повинна складати понад 25% від площі земельної ділянки. У міських школах вона може бути зменшена за рахунок будівництва на ділянці парників, теплиць і оранжерей, що органічно пов’язані з комплексом кабінетів біології та хімії.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  11. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  12. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу




Переглядів: 6100

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гігієнічні вимоги до будівлі загальноосвітньої школи | Гігієнічні вимоги до основних приміщень загальноосвітніх навчальних закладів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.