МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The workplace of the futureForget science fiction, future workplaces could resemble images from centuries past. Ask any IT or telecommunications firm what the office of the future is going to be like and you are likely to get a realistic but fairly short-sighted answer, mainly because they need to sell the products at their disposal now. However, ask a crystal-gazing professor and he or she will have a wider grasp of the concept. Professor Jeremy Myerson, who runs a ‘Tomorrow’s Office’ course at the Montfort University predicts: ‘Thanks to modern technology, we will have gone back to a more natural pre-industrial, pre-modern way of life by the mid-21st century. The modern office is inflexible, structured and encased by technology. But as communication equipment shrinks, we’ll be able to carry round all the information we need in something as small as a credit card. Open-plan, desktop and computer-linked systems will become things of the past. And going to work in these weird buildings that we call offices will seem as quaint as chucking sewage into the street.’ One leading IT services provider believes that we will become less and less dependent on the office concept itself. Technology will have disposed of cables and offices. Like our ancestors, we will be making all those important business transactions in coffee houses. Twenty years on, we won’t need vast numbers of people working in large offices, so we can move back to the coffee table to do our business. What we all need to ask ourselves though is: will we want to work office-less, will we be able to take on the sociological implications, whatever they might be? 5.1. What main point is the writer making about the workplace of the future? a) The future development of technologies will force redefinition of what it means to be an employee in an office encompassing the application of technological changes to building a new work environment. b) A holistic workplace of the future will entail an agile and adaptable work ecosystem that can be achieved only by returning to the past in terms of providing conditions for natural face-to-face and impromptu communication and collaboration. c) The office of the future will be mobile as the tools for storing and exchanging information improve thus fostering teleworking and making cyberspace the bedrock of the workplace. d) The office of the future will provide tools, systems and information applications that will help employees to manage their work productively as well as will ensure knowledge creation, flow and retention.
5.2. Write out all the examples you can find of verb forms referring to the future. Which form is used: a) to make a general prediction? b) for prediction probably based on present evidence? c) for a repeated activity around a point in the future? d) for an action that will be finished before a point of time in the future? e) for an action that will fairly certainly take place? f) for an action that may or may not take place in the future? g) to indicate future ability?
6. You will hear part of a radio programme about how offices may be designated to suit different types of workers in the future. For questions 1-8 complete the sentences. You will hear the recording twice. Читайте також:
|
||||||||
|