МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B) True/false statements1. International monetary exchange is necessary for world trade. 2. The more a country imports, the richer it becomes. 3. International trade encourages economic development. Exercise 3 Determine the part of speech and give derivatives: theorized competition specialization manufacture comparative efficient
Exercise 4 The following words can be both verbs and nouns. Translate them into Russian. Make up words-combinations with these words (both as verbs as nouns). Nouns and verbs: produce, export, import, supply, trade, benefit, result, market, control, guarantee, price, value, support.
Exercise 5 Make up word combinations: adjective + noun. Find the sentences with these w/c in the text above.
Exercise 6 Make up word combinations: verb + noun or adverb. Find the sentences with these w/c in the text above.
Exercise 7 Match the words in the left column with equivalents in the right column.
Exercise 8 Replace the words and expressions in italics with expressions from the text which have the same meaning. 1. Workers with very little training are able to produce goods which require a lot of hand work. 2. Adam Smith suggested that in a market without government interference countries would produce what had the greatest advantage to them. 3. In a free market different work would be performed in different countries. 4. Countries sell abroad the goods produced most efficiently at home. 5. Governments try to regulate the imports of a country. 6. Some governments give money to companies that export. 7. Governments try to protect their home industries. 8. Governments can limit imports by imposing an import tax. 9. An import duty raises money for the government. 10. Most goods must be paid for in the currency of the producing country. Exercise 9 Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|