Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад|зразок| 8.1.

15 2 =,

26 3 =,

32 4 = .

Хай|нехай| є|наявний| генератор псевдовипадкових чисел, що працює по певному алгоритму. Часто використовується наступний|слідуючий| алгоритм:

(8.1)

де – попереднє псевдовипадкове число, – подальше|наступне| псевдовипадкове число, а коефіцієнти а, b, с|із| постійні і добре відомі. Звичайно c=, де – розрядність процесора, , а b – непарне. В цьому випадку послідовність псевдовипадкових чисел має період с.

Приклад|зразок| 8.2.У табл. 8.1 приведені результати розрахунків по формулі (8.1) для різних ключів|джерел| шифру і коефіцієнтів: a=81, b=9, c=65536.

 

Таблиця 8.1

Процес шифрування визначається таким чином. Шифроване повідомлення|сполучення| представляється у вигляді послідовності слів, кожне довжини, які складаються по модулю два із|із| словами послідовності, тобто|цебто|

.

Послідовність називається гаммою шифру. Процес розшифровки полягає в тому, щоб ще раз скласти шифровану послідовність з|із| тією ж самою гаммою шифру:

.

Ключем|джерелом| шифру є|з'являється,являється| початкове значення, яке є|з'являється,являється| секретним і повинно бути відомо тільки|лише| відправнику і одержувачу шифрованого повідомлення|сполучення|. Шифри, в яких для зашифровуваної і розшифровки використовується один і той же ключ|джерело|, називаються симетричними.

Описаний метод шифрування володіє істотним|суттєвим| недоліком|нестачею|. Якщо відома хоч би частина|частка| початкового|вихідного| повідомлення|сполучення|, то все повідомлення|сполучення| може бути легко дешифровано. Дійсно, хай|нехай| відоме одне початкове|вихідне| слово . Тоді

,

і далі вся права частина|частка| гамми шифру визначається по вказаній формулі генератора псевдовипадкових чисел.

Для підвищення криптостойкости симетричних шифрів застосовуються різні прийоми.

· Обчислення|підрахунок| гамми шифру по ключу|джерелу| складнішим (або секретним) способом.

· Застосування|вживання| замість складнішої (але|та| оборотної операції) для обчислення|підрахунку| шифровки|шифрування|.

· Попереднє перемішування бітів початкового|вихідного| повідомлення|сполучення| по фіксованому алгоритму.

В даний час|нині| широкого поширення набули шифри з|із| відкритим|відчиненим| ключем|джерелом|. Ці шифри не є|з'являються,являються| симетричними – для зашифровуваної і розшифровки використовуються різні ключі|джерела|. При цьому ключ|джерело|, використовуваний для зашифровуваної, є|з'являється,являється| відкритим|відчиненим| (не секретним) і може бути повідомлений всім охочим відправити шифроване повідомлення|сполучення|. А ключ|джерело|, використовуваний для розшифровки, є|з'являється,являється| закритим|зачиненим| і зберігається у секреті одержувачем шифрованих повідомлень|сполучень|. Навіть знання всього зашифрованого повідомлення|сполучення| і відкритого|відчиненого| ключа|джерела|, за допомогою якого його було зашифровано, не дозволяє дешифрувати повідомлення|сполучення| без знання закритого|зачиненого| ключа|джерела|.

Для опису методу шифрування з|із| відкритим|відчиненим| ключем|джерелом| потрібні деякі факти з|із| теорії чисел, викладені (без доказу) в наступному|такому| розділі.

 


Читайте також:

  1. Приклад|зразок| 8.4.




Переглядів: 530

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 8. ШИФРУВАННЯ | Модулярна арифметика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.