Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



С Tell the story in reported speech orally or in writing. (for one student)

Suggested topics and stages for actions:

1. At the Doctor's

a) A patient enters the room and tells the doctor what he (she) is suffering from.

b) The doctor asks the patient to strip to the waist and examines him (her).

c) The patient asks the doctor what's wrong with him. He seems to be worried.

d) The doctor tries to comfort the patient and writes out a prescription.

2. At the Dentist's

a) A patient complains of a bad toothache.

b) The dentist asks him to sit down and examines his mouth. One of his teeth should be pulled out.

c) The patient is afraid. He feels sick and giddy.

d) The dentist pulls out his tooth and shows it to the patient who brightens up and looks happy.

3. At the Bedside

a) A boy complains of a sore throat.

b) His mother is worried. She takes his temperature, it's normal. His throat is all right

c) Then the boy pretends to have a stomach-ache and a headache, to be sick and giddy.

d) His mother understands his tricks and orders him to go to school.

XV. Try your hand at teaching.

Find a picture on a medical subject and ask your "pupils" to describe it.

A. Preparation. a) Make up a list of new words (in spelling and transcription) that might be needed to discuss it.

b) Write questions about the picture, using the phrases: in the picture, in the foreground [background), in the right(left-) hand corner, to the right (left) of.

c) took up the words and phrases you may need to discuss the picture in class in "Classroom English", Section V.

В. Work in Class. Show the picture to the members of your group; write the new words on the blackboard, translate them (or explain their meaning) and make the students repeat them in chorus; ask your questions.[20]

XVI. a) Give the idea of the text in English:


Читайте також:

  1. A Brief History of Clothes
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. Articulatory aspect of speech sounds
  4. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  5. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  6. C. Read and answer the questions about the following people who proved their teachers wrong and express your own opinion on each story.
  7. Choose the correct variant in reported speech for each sentence.
  8. Classifications of Parts of Speech.
  9. D. Can you say what these dates mean in the history of Russia? Use the dates to complete the sentences below.
  10. DIRECT AND INDIRECT SPEECH
  11. Ecclesiastical History of the English People
  12. Environmental Damage through History




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above. | B) Say what you know about the cost of health service in America, in Russia and in other countries nowadays.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.