Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Explain the difference between the synonyms within each pair. (See Notes on p. 18.) When in doubt, consult dictionaries.

IV. Answer the questions. Argue your answers:

1. Where is the scene laid in the story? 2. How did the seers-off feel and why? What were they doing to pass the time? 3. What made the narrator of the story think that the man who was seeing off a young lady was not her father? 4. Who was the man? Under what circumstances had the narrator met him before? What made him hard to recog­nize? 5. What made the narrator ask Le Ros where he acted? 6. Why did the answer make him think that Le Ros recited at concerts? 7. Why was he bewildered when Le Ros said he had first met the young lady he was seeing off less than half an hour before? 8. What can you say about the activities of the Anglo-American Social Bureau? 9. How can you explain Le Ros's success as an employee of the Bureau? 10. How did, in Le Ros's opinion, the seeing-off ceremony help Amer­icans? Do you think it was a good idea? 11. What is the implication of the word afford applied to friends? Can friends really be afforded or not afforded? 12. Did Le Ros take seri­ously his job and himself in the role of a professional seer-off? How does it characterize him? 13. What is the author's (not the narrator's!) attitude to Le Ros? What is the author's irony directed against?

V. Study Vocabulary Notes, translate the illustrative examples and a) give synonyms of:

naughty adj, good adj (about a child), put an end to;


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. B) Comment on the letter above. Point out in what it differs from Judy's earlier letters (see the text). Explain the last line of this letter. Is Judy quite serious here?
  3. BETWEEN THE WARS
  4. C. Choose the best alternative between Past Simple or Past Progressive.
  5. C. Choose the best alternative between Present simple and Present Perfect.
  6. Choose the contextual synonyms and use them in the sentences instead of the underlined words.
  7. Choose the correct answer. Be ready to explain your choice.
  8. Communicative Dynamism within a Composite Sentence( Compound and Complex) and a Supra-phrasal Unit.
  9. Connections between the Principal and the Subordinate Clause.
  10. Consult a dictionary and write the following literary genres in phonetic transcription.
  11. Cultural differences. Body language




Переглядів: 702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EXERCISES | B) give antonyms oft

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.