МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Give your own replies to the Verbal Context of Ex. 1 and 6.9. Read the following situations. Convey the attitudes suggested in brackets: Don't cry. I wish I hadn't been so rude. You have all me sympathy. (regret, sympathy) Oh, tell me it is not true! Lie to me! Lie to me! Tell me it is not true! (pleading) Oh, what a dear little puppy! (sincere appreciation) Thank you so much. (sincere gratitude) I don't think it will last long. (reassuring) I think I'll go to bed. I'm so tired. (plaintive) 10. Listen to the dialogue on the tape ("Dinner-table Talk"). Pick out sentences containing the High Fail + the Low Rise. Say what attitude is conveyed in them. Use these sentences in conversational situations of your own. 11. Listen to the Verbal Context and express sympathy in the replies. Use the proper intonation pattern:
12. This exercise is meant to develop your ability to hear and reproduce intonation in conversation. a) Listen to the dialogue "About the Job" carefully, sentence by sentence. Write it down. Mark the stresses and tunes. The teacher will help you to correct your variant. Practise reading each sentence of your corrected variant after the cassette-recorder. B) Record your reading. Play the recording back immediately for your teacher and your fellow-students to detect your errors. Practise the dialogue for test reading. 13. Make up conversational situations, using the following phrases: He hasn't even got to ... yet. That's my idea of ... . Are you sure you don't want to be ...? Is it my ... we're planning, or yours? No, I'm sorry, ... but I... . Look here. All right, all right, there is no need to ... . I really wanted to be ... . I haven't made up my mind yet. Maybe not. Well, that's not the way I look at it. You haven't answered my question yet. I don't want to at all. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|