Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Make statements to be corrected according to the model above. The drill will continue until every student has participated. Keep the exercise moving on rapidly.

This exercise is meant to develop your ability to bear the intonation and reproduce it in proper speech situations.

a) listen to the dialogue "Sports and Games Popular in England", sentence by sentence. Write it down. Mark the stresses and tunes. Practise the dialogue.

B) Record your reading of the dialogue. Play the recording back immediately for the teacher and your fellow-students to detect your possible errors in pronunciation. Practise the dialogue for test reading and memorize it.

C) Pick out of the dialogue sentences containing compound tunes and the logical stress.

d) Make up conversational situations about sport, using the following phrases:

What would you say were Oh, yes, any amount.

the most popular...? You should join if you're

Well, I suppose.... keen on....

What about...? I think I shall if I get the

I should say that.... chance....

Then there are, of course.... By the way....

I've been told that.... Well, I do, but...

Is there any... to be had near...?

Make up a dialogue of your own, using phrases from the dialogue above.


Читайте також:

  1. A DAY OF A STUDENT
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. A4) somewhere; B4) anywhere; C4) nowhere; D4) everywhere
  4. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  5. Additional Exercise
  6. Agree or disagree with the following statements.
  7. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  8. Agree with the statements of your partner.
  9. Agree with the statements of your partner.
  10. Agree with the statements of your partner.
  11. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  12. Are the following statements true or false? If false, say why.




Переглядів: 519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Listen to the Verbal Context and reply in the intervals. | This exercise is meant to develop your ability to hear the intonation and reproduce it in proper speech situations.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.