Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості доступу до інформації про діяльність Верховної Ради України, Президента України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування

Відповідно до Закону України « Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» встановлено загальні основи висвітлення діяльності Верховної Ради України. Порядок і форми обов'язкового висвітлення діяльності Верховної Ради України аудіовізуальними засобами масової інформації (виконання державного замовлення) визначаються окремою Постановою Верховної Ради України на весь період повноважень Верховної Ради України чергового скликання.

Голова Верховної Ради України в установленому порядку організовує роботу Апарату Верховної Ради України щодо укладання договорів з телерадіоорганізаціями про висвітлення діяльності Верховної Ради України.

України п'ятого скликання», наприклад, прийнята з метою більш широкого, повного та об'єктивного інформування громадян України, міжнародної спільноти про діяльність єдиного законодавчого органу країни Верховна Рада України. З цією метою постановлено:

Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Державному комітету телебачення і радіомовлення України відповідно до вимог законів України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб», «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», Бюджетного кодексу України, статті 3 Регламенту Верховної Ради України в порядку обов'язкового висвітлення діяльності Верховної Ради України забезпечити розміщення державного замовлення на висвітлення роботи першої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання...

Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України відповідно на Першому загальнонаціональному каналі Національної телекомпанії України та на Першому загальнонаціональному каналі Національної радіокомпанії України забезпечити у повному обсязі пряму трансляцію:

1. складення присяги народними депутатами України;

2. відкриття першої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання;

3. розгляд організаційних питань першої сесії Верховної Ради

України нового скликання;

4) розгляд інших питань згідно з окремими рішеннями про це
Верховної Ради України.

Національній телекомпанії України (далі — НТКУ):

· у дні пленарних засідань та проведення « Днів Уряду України » у Верховній Раді України забезпечити трансляцію у вечірній час на Першому загальнонаціональному каналі НТКУ інформаційної телепрограми «Парламентський день» тривалістю 15 хвилин, виробництво якої покладено на апарат Верховної Ради України;

· забезпечити трансляцію щотижневих, по суботах, у вечірній час, 45-хвилинних телепередач, організацію та виробництво яких покладено на апарат Верховної Ради України, за участю в них на пропорційній основі представників депутатських фракцій з погодженням з керівниками депутатських фракцій плану-графіка участі народних депутатів України. Національній радіокомпанії України (далі — НРКУ):

· здійснювати трансляцію пленарних засідань Верховної Ради України, парламентських слухань у прямому ефірі на Першому загальнонаціональному каналі НРКУ;

· забезпечити організацію і пряму трансляцію щотижневих 45-хвилинних тематичних передач за участю в них на пропорційній основі представників депутатських фракцій.

Апарату Верховної Ради України забезпечити:

· трансляцію пленарних засідань Верховної Ради України на супутниково-кабельному парламентському телеканалі та в мережах кабельного мовлення; у дні пленарних засідань та проведення «Дня Уряду України» у Верховній Раді України виробництво інформаційної телепрограми «Парламентський день» тривалістю 15 хвилин;організацію та виробництво щотижневих 45-хвилинних телепередач за участю в них на пропорційній основі представників депутатських фракцій з погодженням плану-графіка участі народних депутатів України з керівниками депутатських фракцій; участь представників депутатських фракцій у щотижневих 45-хвилинних тематичних радіопередачах на Першому загальнонаціональному каналі НРКУ з погодженням плану-графіка участі народних депутатів України з керівниками депутатських фракцій; у дні роботи профільних комітетів Верховної Ради України здійснення відеозапису і трансляції їх засідань, а також підготовку і трансляцію тематичних програм про діяльність народних депутатів України; виготовлення та поширення інформаційних матеріалів про Верховну Раду України та її діяльність; своєчасне укладання угод з НТКУ і НРКУ про висвітлення діяльності народних депутатів України; укладання на конкурсній основі угод з недержавними теле-радіоорганізаціями з висвітлення роботи першої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання, діяльності народних депутатів України; публікацію стенографічних бюлетенів засідань Верховної Ради України, її рішень у «Відомостях Верховної Ради України» , газеті «Голос України» та інших виданнях Верховної Ради України, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті Верховної Ради України;

· щоденне оперативне інформування вітчизняних та зарубіжних засобів масової інформації про роботу першої сесії Верховної Ради України, поширення матеріалів стосовно питань, які розглядає парламент.

Редакції газети Верховної Ради України «Голос України»:

· забезпечити постійне і всебічне висвітлення діяльності Верховної Ради України, її пленарних засідань, роботи парламентських комітетів, а також депутатських фракцій в обсягах, пропорційних їхній чисельності, та заходів, що проводяться у Верховній Раді України;

· оперативно подавати звіти пленарних засідань Верховної Ради України із включенням до них, за рішенням Верховної Ради України, результатів голосування кожного народного депутата України та по депутатських фракціях.

Регламент Верховної Ради України передбачає, зокрема, що відкритість засідань Верховної Ради забезпечується шляхом допуску на них в установленому порядку представників засобів масової інформації. Представники засобів масової інформації акредитуються на певний строк або на весь термін роботи поточної сесії Верховної Ради при її апараті. Відмова в акредитації повинна бути вмотивована. Апарат Верховної Ради може надавати акредитованим представникам засобів масової інформації матеріали, які надаються народним депутатам, за винятком тих, про нерозголошення чи ненадання яких у встановленому порядку прийнято відповідне рішення. Гласність засідань Верховної Ради забезпечується шляхом їх трансляції по телебаченню і радіо, публікації стенографічних бюлетенів засідань Верховної Ради, її рішень у «Відомостях Верховної Ради України», газеті «Голос України» та інших виданнях Верховної Ради, а також шляхом розміщення інформації на офіційному веб-сайті Верховної Ради. Час, обсяг, форма трансляції, обсяг друку визначаються відповідно до закону Регламентом, окремими постановами Верховної Ради.

Державні аудіовізуальні засоби масової інформації в процесі формування програмної політики повинні передбачати в інших програмах всебічне і об'єктивне інформування населення про принципи державного устрою, основні напрями внутрішньої і зовнішньої політики України, роботу органів державної влади та органів місцевого самоврядування, про програму діяльності Кабінету Міністрів України тощо.

Для забезпечення належної реалізації права громадян на доступ до інформації передбачається наступний регламент висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Для висвітлення діяльності органів кожної із гілок державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні в обсягах державного замовлення Національній телекомпанії України і Національній радіокомпанії України відводиться три відсотки від річного обсягу часу загальнонаціонального каналу, на якому здійснюється мовлення. У разі проведення спільних заходів цих органів квота часу для їх висвітлення розподіляється порівну.

Діяльність місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування висвітлюється в друкованих засобах масової інформації регіональної та місцевої сфери розповсюдження на умовах, визначених у договорах між цими органами і редакціями зазначених друкованих засобів масової інформації.

Контроль за дотриманням вимог щодо захисту інформації, доступної через Веб-портал, здійснюється Департаментом спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації СБУ (Законом України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» від 23 лютого 2006 року на базі Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації та відповідних підрозділів Служби безпеки України утворено Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України — авт.).

На веб-сайті органу виконавчої влади розміщується така інформація:

для міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади:

· найменування органу;

· основні завдання та нормативно-правові засади діяльності;

· структура та керівництво органу;

· прізвища, імена та по батькові керівників;

· місцезнаходження апарату, урядових органів державного управління, утворених у його складі, територіальних органів та відповідних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій (поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси веб-сайтів та електронної пошти);

· основні функції структурних підрозділів, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників;

· нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції органу;

· плани підготовки органом проектів регуляторних актів та зміни до них;

· повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти цих актів і аналіз їх регуляторного впливу;

· звіти про відстеження результативності прийнятих органом регуляторних актів;

· відомості про регуляторну діяльність органу;

· порядок реєстрації, ліцензування окремих видів діяльності у відповідній сфері (зразки документів, розрахункові рахунки для внесення необхідних платежів, розмір цих платежів тощо);

· зразки документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян до органу;

· розпорядок роботи органу та час прийому керівництва;

· підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління органу;

· цільові програми у відповідній сфері;

· відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти;

· державні інформаційні ресурси з питань, що належать до компетенції органу;

· поточні та заплановані заходи і події у відповідній сфері;

· відомості про наявні вакансії.

Звернемо увагу на деякі відомчі нормативно правові акти, що регламентують питання доступу громадян до інформації про діяльність відповідних міністерств, відомств, інших центральних органів виконавчої влади.На виконання законів України «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», а також Постанови Кабінету Міністрів України від 04.01.2002 р. № 3 та інших нормативно-правових актів було розроблено, наприклад, Порядок оприлюднення інформації про діяльність Міністерства транспорту та зв'язку України у засобах масової інформації та у мережі Інтернет (далі — Порядок). Порядок визначає принципи і механізми надання інформації для оприлюднення через ЗМІ та мережу Інтернет з метою всебічного та об'єктивного висвітлення діяльності Мінтрансзв'язку України та урядових органів державного управління, що утворені у його складі.

Прес-служба оприлюднює інформацію про діяльність Мінтрансзв'язку України у засобах масової інформації та мережі Інтернет у визначений нею спосіб за матеріалами, підготовленими структурними підрозділами Міністерства. Прес-служба координує діяльність галузевих прес-центрів, офіційного друкованого видання Мінтрансзв'язку України — бюлетеня «Відомості Міністерства транспорту та зв'язку України», відомчих засобів масової інформації (відео- та радіостудій, друкованих видань, засновником або співзасновником яких є Мінтрансзв'язку України та/або урядові органи державного управління, що утворені у його складі), погоджує та контролює укладання ними договорів на інформаційне забезпечення і рекламу.

Структурні підрозділи Міністерства та галузеві прес-центри заздалегідь надають Прес-службі відомості про заплановані офіційні виступи і заяви посадових осіб, інші заходи та події, що мають відбутися за участю представників засобів масової інформації.

Інформування засобів масової інформації відбувається шляхом:

· підготовки повідомлень та прес-релізів,

· розміщення інформації на сайті Фонду,

· в офіційному виданні Фонду — «Державному інформаційному бюлетені про приватизацію» та його додатку — газеті «Відомості приватизації»,

· а також шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів за участю керівників та інших фахівців Фонду та проведення особистих інтерв'ю керівництва Фонду та фахівців Фонду за профілем.

4. Отримання інформації про органи судової влади, діяльність військових формувань та правоохоронних органів України

Відповідно до Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» висвітлення діяльності судів загальної юрисдикції України та Конституційного Суду України здійснюється аудіовізуальними засобами масової інформації на засадах укладених між ними угод та з урахуванням специфіки роботи цих судів.

Так, Закон України «Про судоустрій України» розкриває принцип гласності судового процесу: ніхто не може бути обмежений у праві на отримання в суді усної або письмової інформації щодо результатів розгляду його судової справи.

Розгляд справ у судах відбувається відкрито, крім випадків, передбачених процесуальним законом. Учасники судового розгляду та інші особи, присутні на відкритому судовому засіданні, мають право робити письмові нотатки. Проведення в залі судового засідання фото- і кінозйомки, теле-, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання судового засідання допускаються з дозволу суду, в порядку, встановленому процесуальним законом. Розгляд справи у закритому судовому засіданні допускається за рішенням суду у випадках, передбачених процесуальним законом. При розгляді справ перебіг судового процесу фіксується технічними засобами в порядку, встановленому процесуальним законом.

Подібні принципи закріплює і Цивільний процесуальний кодекс України: розгляд справ у всіх судах проводиться усно і відкрито. Ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про час і місце розгляду своєї справи. Рішення суду проголошується прилюдно, крім випадків, коли розгляд проводився у закритому судовому засіданні. Особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи чи обов'язки, мають право на отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду відповідної справи. Особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи чи обов'язки, мають право знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, знімати копії з документів, долучених до справи, одержувати копії рішень і ухвал.

Закон України «Про судоустрій України» встановив, щодержав-на судова адміністрація оприлюднює інформацію щодо ініціювання питання про обрання суддів безстроково.

На відміну від багатьох європейських країн, в Америці дозволено публікувати інформацію, що пов'язана із судовими процесами. Але тут діє одне обмеження: не можна порушувати таємність закритого процесу й не можна впливати на рішення суду. Американський суд вивчає документи, аналізує їх і вирішує: чи можуть бути ці документи обнародувані чи ні. І тут неважливо, хто запитує інформацію і які в нього повноваження. Тільки суд правомірний вирішити: підлягає ця інформація опублікуванню, чи ні.

Вітчизняне законодавство нещодавно поповнилось Законом України «Про доступ до судових рішень» (набрав чинності з 1 червня 2006 року), який з метою забезпечення відкритості діяльності судів загальної юрисдикції, прогнозованості судових рішень та сприяння однаковому застосуванню законодавства визначає порядок доступу до судових рішень.

Якщо раніше законодавство гарантувало доступ до судових рішень лише особам, які брали участь у справі, а також особам, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи чи обов'язки, то Закон України «Про доступ до судових рішень» гарантує кожному право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному законом. Це право забезпечується офіційним оприлюдненням судових рішень на офіційному веб-порталі судової влади України в порядку, встановленому законом.

Крім того, судові рішення можуть опубліковуватися в друкованих виданнях, поширюватися в електронній формі з дотриманням вимог названого закону. Особам, які беруть (брали) участь у справі, забезпечується доступ до судових рішень у їхній справі в порядку.

Отримання інформації про діяльність органів державної владивстановленому процесуальним законом. Особи, які не беруть (не брали) участі у справі, мають право ознайомитися з судовим рішенням у повному обсязі, якщо воно безпосередньо стосується їхніх прав, свобод, інтересів чи обов'язків, у порядку, передбаченому зазначеним законом.

Для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень (далі — Реєстр) — автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень. До Реєстру включаються усі судові рішення судів загальної юрисдикції.

У текстах судових рішень, що відкриті для загального доступу через оприлюднення на офіційному веб-порталі судової влади або офіційне опублікування, не можуть бути розголошені відомості, що дають можливість ідентифікувати фізичну особу. Такі відомості замінюються літерними або цифровими позначеннями. До таких відомостей належать:

1. імена (ім'я, по батькові, прізвище) фізичних осіб;

2. адреси місця проживання або перебування фізичних осіб, номери телефонів чи інших засобів зв'язку, адреси електронної пошти, ідентифікаційні номери (коди);

3. реєстраційні номери транспортних засобів;

4. інша інформація, що дає можливість ідентифікувати фізичну особу.

До відомостей, які не вважаються такими, що дають можливість ідентифікувати фізичну особу, віднесено:

1.прізвища та ініціали суддів, які ухвалили судове рішення;

2.імена посадових чи службових осіб, які, виконуючи свої повноваження, беруть участь у цивільній, господарській, адміністративній чи кримінальній справах, справах про адміністративні правопорушення (проступки).

У текстах судових рішень, відкритих для загального доступу відповідно до зазначеного закону, не можуть бути розголошені відомості, для забезпечення нерозголошення яких було прийнято рішення про розгляд справи в закритому судовому засіданні.

У наданні доступу до судового рішення належить відмовити, якщо:

1. до суду звернулася особа, яка не має процесуальної дієздатності, або особа від імені заінтересованої особи за відсутності відповідних повноважень;

2. матеріали справи передані до іншого суду чи на зберігання до державної архівної установи;

3. судове рішення безпосередньо не стосується прав, свобод, інтересів чи обов'язків цієї особи.

Право на загальний доступ до судових рішень має кожна фізична або юридична особа без обмежень. Літерне або цифрове позначення відомостей, що не можуть бути розголошені в текстах судових рішень, відкритих для загального доступу, здійснюється окремо щодо кожної з таких відомостей із застосуванням кодифікатора, затвердженого Державною судовою адміністрацією.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  7. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  8. Аграрне виробництво і його особливості
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. Адвокатська діяльність
  11. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  12. Адміністрація Президента України




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 3: Отримання інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування | Правова основа режиму таємності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.