Експеримент, який передбачає вивчення тільки обраних для цього показників (параметрів, змінних) на основі спостереження за об'єктом без штучного втручання в його функціонування – це:
а) пасивний експеримент;
б) класичний експеримент;
в) мислительний експеримент;
г) однофакторний експеримент.
Відповідь: а.
… експеримент передбачає активний, цілеспрямований вплив на досліджуваних для того, щоб розвинути у них певні якості, властивості тощо
Відповідь: констатувальний.
… експеримент передбачає виявлення основних особливостей чи рівнів розвитку якостей особистості
Відповідь: формувальний.
Сукупність мислительних і реальних операцій, розташованих у певній послідовності, відповідно до поставленої мети дослідження – це:
а) метод дослідження;
б) методика дослідження;
в) програма дослідження;
г) технологія дослідження.
Відповідь: б.
Ознаки, способи поведінки особистості, за якими встановлюється експериментальний ефект (тобто зміна поведінки або ознак, що викликана експериментальним фактором) – це:
а) детерміновані фактори;
б) детермінуючі фактори;
в) незалежні змінні;
г) експериментальна ситуація.
Відповідь: а.
Укажіть види експерименту відповідно до вказаних ознак:
1. За способом формування умов
А. пасивний, активний
2. За метою дослідження
Б. природний, лабораторний
3. За структурою досліджуваних об'єктів і явищ
В. однофакторний, багатофакторний
4. За характером взаємодії засобу експериментального дослідження з об'єктом дослідження
Г. простий, складний
5. За типом моделей, що досліджуються
Д. перетворювальні, констатувальні, контрольні, пошукові
6. За величинами, що контролюються
Е. мислительні, матеріальні
7. За числом факторів, що варіюються
Є. звичайний, змодельований
Ж. включений, невключений
Відповідь: 1Б, 2Д, 3Г, 4Є, 5Е, 6А, 7В.
Із запропонованих тверджень оберіть критерії, яким повинен відповідати педагогічний експеримент:
а) Привнесення в педагогічний процес нового з метою отримання бажаного результату.
б) Забезпечення умов, що дозволяють виявити залежність між педагогічним впливом і його результатом.
в) Можливість творчого застосування іншими педагогами.
г) Забезпечення обґрунтованості та достовірності висновків.