Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Answer the questions about the pictures.

1. Does he take photographs ? - Yes, he does. Is he taking a photograph?

No, he doesn’t...................................................................................

What is he doing? He is having a shower.......................................

2. Does she drive a bus? .... Is she driving a bus? ........

What is she doing? ........................................................................

3. Does he clean windows? ... Is he cleaning a window? .......

What is he doing? ........................................................................

4. Do they teach? ....... Are they teaching? .........

What are they doing? ...................................................................

____________________________________________________________________________________________________

3.2Put in am/is/are/do/don’t/does/doesn't.

1. Excuse me, do ... you speak English?

2. 'Have a cigarette.' 'No, thank you, I smoke.'

3. Why............... you laughing at me?

4. 'What.............. she do?' 'She's a dentist.'

5. I...................... want to go out. It ……….. raining.

6. 'Where............ you come from?' 'From Canada.'

7. How much...... it cost to send a letter to Canada?

8. I can't talk to you at the moment. I .. working.

9. George is a good tennis player but heplay very often.

___________________________________________________________________________________________________

3.3Put the verb in the present continuous (I am doing)or present simple (I do).

1. Excuse me, Do you speak. (you/speak) English?

2. Tom................................... (have) a shower at the moment.

3. They.................................. (not/watch) television very often,

4. Listen! Somebody.............. (sing).

5. She's tired. She.................. (want) to go home now.

6. How often.......................... (you/read) a newspaper?

7. 'Excuse me, but you........... (sit) in my place.' 'Oh, I'm sorry.'

8. I'm sorry, I......................... (not/understand). Please speak more slowly.

9. 'Where are you, Roy?' 'I'm in the sitting-room. I …………. (read).'

10. What time …..; ……………. (she/finish) work every day?

11. You can turn off the radio. I ……………….. (not/listen) to it.

12. He ……………………………………………… (not/usually/drive) to work.

He usually............. (walk).


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  3. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  4. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  5. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  6. A. Solve the quiz and check your answers.
  7. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  8. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  9. About Health
  10. About Kazakhstan
  11. About Lycra Fabric
  12. About My Family




Переглядів: 3445

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Want like belong know suppose remember | B. Expressing Past and Present

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.