Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стимули

Відповідь

Буфер повторення Короткочасне сховище Банк пам’яті зі швидким затуханням

 

Сенсорний регістр

 

 

 

Процесси управління    

 

 

 

Рис.3. Модель пам’яті Аткінсона і Шифріна

Структури пам'яті

1. Сенсорний регістр або іконічна, передкатегоріальна пам'ять.

Бувають випадки, коли час, необхідний для виділення сенсорних ознак стимулу, перевищує час впливу самого стимулу. Для цього в системі переробки інформації повинен існувати особливий вид утримання сигналу, що забезпечив би системам виділення ознак і розпізнавання образів необхідний для цього час. Цій вимозі відповідає іконічна пам'ять. Вона не тільки зберігає чітке уявлення про сенсорні сигнали, що надійшли протягом останніх декількох десятих секунди, але й містить запас інформації, більший ніж може бути використанио.

Отже, іконічна пам'ять має такі властивості:

– швидкоплинність – час збереження сліду залежить від моменту появи й характеру наступного сигналу;

– точність (деякі вчені стверджують, що іконічна пам’ять має фотографічну чіткість) – слід пам'яті відповідає фізичним характеристикам стимулу;

– здатність до “підсумовування” інформації;

– непіддатність контролю збоку суб'єкта;

– ємність як мінімум 9 елементів, і ймовірно, набагато більше, у всякому разі – кількість інформації більша, ніж може бути перероблено на наступних етапах;

– забезпечення безперервності процесу переробки інформації.

2. Короткочасна пам'ять. Час збереження у короткочасній пам'яті за відсутності повторення матеріалу, що запам'ятовується, варіює в межах 20-30 с, за останніми даними – від 2 с до декількох годин. Обсяг інформації, збереженої в короткочасній пам'яті – 7±2 елементи інформації (за останніми даними – від 2 до 26 слів). Форма збереження – до останнього часу вважалося, що образи слів зберігаються в короткочасній пам'яті в акустичній формі. Це випливає з характеру помилок, які допускають досліджувані, відтворюючи символи, що зберігаються в КП: вони звичайно змішують елементи, подібні за звучанням, а не за видимою формою. Сьогодні є дані про те, що інформація в короткочасній пам'яті зберігається й у семантичній формі.

3. Довгочасна пам'ять. Обсяг довгочасної пам'яті, очевидно, безмежний, і тривалість збереження в ній фактично теж не обмежена. У довгочасній пам'яті має місце багатомірне кодування: інформація кодується акустично, візуально, семантично. Незважаючи на цю різноманітність, основна увага при вивченні довгочасної пам'яті приділяється семантичному кодуванню.

На думку Е.Тульвінга [14; 169-171] існують дві форми довгочасної пам'яті: процедурна та декларативна. Процедурна пам'ять містить засвоєні навички та дії, декларативна – конкретну фактичну інформацію; вона поділяється на епізодичну та семантичну пам'ять. Епізодична пам'ять отримує і зберігає інформацію про датовані за часом епізоди чи події та зв'язок між цими подіями. Семантична пам'ять – це пам'ять на слова, поняття, правила й абстрактні ідеї; вона необхідна для користування мовою.

Отже, основні характеристики довгочасної пам'яті такі:

1. Відтворення з довгочасної пам'яті – це завжди процес вирішення певного завдання.

2. “Розуміння” інформації, що надходить, – характерна риса поведінки, яка спирається на довгочасну пам'ять.

3. Інформація в довгочасній пам'яті організована за принципом асоціацій.

4. Інформація зберігається в довгочасній пам'яті переважно в семантичній формі.

 


Читайте також:

  1. Економічні стимули та інші заходи щодо збільшення збору платежів




Переглядів: 526

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель Р.Аткінсона і Р.Шифріна | Період стабілізації навички

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.