Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Make up a dialogue on the topic “My Favourite Writer”.

 


Grammar Exercises

  The Present Continuous Tense I am reading a really interesting book at the moment. What are they doing now? He is not (isn’t) meeting this famous poet next Wednesday.  

I. Make the following sentences interrogative and negative.

1. The students are discussing the creative works of Jack London now.

2. I am answering the questions on the topic “Famous Writers” at this moment.

3. This well-known poetess is leaving for London tomorrow.

4. My brother is reading an interesting article about Franko’s philosophy works.

5. They are preparing for tomorrow’s conference on the world literature.

 

II. Open the brackets using the Present Indefinite or Present Continuous Tense.

1. I (to read) a book or a magazine usually in the evening.

2. I (to read) a very interesting detective story now.

3. Ho often you (to go) to the library?

4. Look! She (to go) to the library.

5. Agatha Christie’s play “The Mousetrap” (to be) popular all over the world.

6. We (to watch) “The Mousetrap” on TV next Sunday.

  Degrees of Comparison of Adjectives -er/-est · clean – cleaner, cleanest; big – bigger, biggest · (-y; -er; -le; -ow) easy – easier, easiest; clever – cleverer, cleverest; simple – simpler, simplest; narrow – narrower, narrowest · polite – politer, politest more/most famous – more famous, most famous difficult – more difficult, most difficult  

III. Use the following adjectives in comparative and superlative degrees.

Old, difficult, large, shallow, funny, dangerous, famous, clever, cheap, expensive, young, brave, beautiful, modern, lazy, hot, later, busy, quick, slow, interesting, attractive, crazy, wild, kind, useful, sunny.

 

  Irregular Adjectives good – better, the best; bad – worse, the worst; many – more, the most; little – less, the least, old – older (elder), the oldest (eldest)  

IV. Read the following proverbs and sayings, pay attention to the degrees of comparison of adjectives. Find Ukrainian equivalents or translate them.

· Cheapest is the dearest.

· Creditors have better memories than debtors.

· Debt is the worst poverty.

· Doing is better than saying.

· Easier said than done.

· False friends are worse than open enemies.

· Good name is better than riches.

· He laughs best who laughs last.


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  10. Dialogue
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 828

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vocabulary and Speech Exercises | V. Use the adjectives in brackets in the proper degree of comparison.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.