Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Vocabulary and Speech Exercises

 

I. Give Ukrainian equivalents of the following words and word-combinations.

Different reasons; regular intervals; a yearly checkup; sufficient; common chronic diseases; to detect disease; apparent symptoms; clinical data; family history; blood pressure; doctor’s appointment; potential problems;blood vessels; cancer; lung capacity; prevention; to take steps.

 

II. Fill in the blanks with the words and word-combinations given below.

When we feel unwell, we visit a …. We tell him about our … or any …we have had and so on. Our doctor gives us a.... A doctor uses a …to listen to our … – particularly if we have …, or a condition such as asthma. Of course, we can also visit the doctor for many other reasons. Children need to have their … .In winter, we can also get …so that we won’t get the flu. If we need medication, a doctor will write us a…. In more serious…, you can get a referral to a clinic or a …. You might need…or some other laboratory findings done.

(Disorders, breathing, doctor,blood test, hospital , vaccinations, stethoscope,physical examination, fluvaccine , cases, cough, prescription, symptoms)

 

III.Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in the brackets.

Some days ago Mr.Brown called his doctor’s office and made an appointment (to/with) his GP. The receptionist told he could come (on/in) Monday, (at/on) 11a.m. (On/In) the appointed day Mr.Brown was sitting (at/in) the consulting room and waiting (on/for) his medical checkup. Dr.Marshall came (into/onto) the room and shook his hand (with /to) the patient. The doctor asked what the patient complained (of/on). Mr.Brown explained that he had come (for/to) maintenance checkup. Dr.Marshall listened (to/at) the patient’s heart and lungs (with/by) the stethoscope, examined his ears, nose and throat (for/from) possible infections. While checking the patient’s skin, he paid attention (to/on) the mole (in/on) his back. Dr.Marshall referred Mr.Brown (to/for) the dermatologist’s consultation. The patient was completely satisfied (with/by) his medical care and was grateful (to/for) his doctor.

IV. Dramatize the following dialogue.

A:Hello. This is Richard Brown. I’d like to make an appointment to see Dr. Marshall.

B:Certainly. What seems to be the problem?

A: I’d like to have my annual checkup.

B: Fine. When would you be able to see Dr. Marshall?

A: Any day next week in the morning would be great.

B: How about next Monday at 11 o’clock?

A: That sounds fine. Thank you.

B: We’ll see you next Monday, Mr. Brown. Goodbye.


Читайте також:

  1. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. Active Vocabulary
  4. ACTIVE VOCABULARY
  5. Active Vocabulary
  6. ACTIVE VOCABULARY
  7. ACTIVE VOCABULARY
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 362

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Regular Medical Checkups | V. Complete the following dialogue.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.