МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Vocabulary and Speech Exercises
I. Give Ukrainian equivalents of the following words and word-combinations. Different reasons; regular intervals; a yearly checkup; sufficient; common chronic diseases; to detect disease; apparent symptoms; clinical data; family history; blood pressure; doctor’s appointment; potential problems;blood vessels; cancer; lung capacity; prevention; to take steps.
II. Fill in the blanks with the words and word-combinations given below. When we feel unwell, we visit a …. We tell him about our … or any …we have had and so on. Our doctor gives us a.... A doctor uses a …to listen to our … – particularly if we have …, or a condition such as asthma. Of course, we can also visit the doctor for many other reasons. Children need to have their … .In winter, we can also get …so that we won’t get the flu. If we need medication, a doctor will write us a…. In more serious…, you can get a referral to a clinic or a …. You might need…or some other laboratory findings done. (Disorders, breathing, doctor,blood test, hospital , vaccinations, stethoscope,physical examination, fluvaccine , cases, cough, prescription, symptoms)
III.Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in the brackets. Some days ago Mr.Brown called his doctor’s office and made an appointment (to/with) his GP. The receptionist told he could come (on/in) Monday, (at/on) 11a.m. (On/In) the appointed day Mr.Brown was sitting (at/in) the consulting room and waiting (on/for) his medical checkup. Dr.Marshall came (into/onto) the room and shook his hand (with /to) the patient. The doctor asked what the patient complained (of/on). Mr.Brown explained that he had come (for/to) maintenance checkup. Dr.Marshall listened (to/at) the patient’s heart and lungs (with/by) the stethoscope, examined his ears, nose and throat (for/from) possible infections. While checking the patient’s skin, he paid attention (to/on) the mole (in/on) his back. Dr.Marshall referred Mr.Brown (to/for) the dermatologist’s consultation. The patient was completely satisfied (with/by) his medical care and was grateful (to/for) his doctor. IV. Dramatize the following dialogue. A:Hello. This is Richard Brown. I’d like to make an appointment to see Dr. Marshall. B:Certainly. What seems to be the problem? A: I’d like to have my annual checkup. B: Fine. When would you be able to see Dr. Marshall? A: Any day next week in the morning would be great. B: How about next Monday at 11 o’clock? A: That sounds fine. Thank you. B: We’ll see you next Monday, Mr. Brown. Goodbye. Читайте також:
|
||||||||
|