Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary and Speech Exercises

 

I. Give English equivalents of the following words and word-combinations.

Їдальня з самообслуговуванням; замовити столик попередньо; обслуговувати відвідувачів; особлива нагода; замовляти страву; холодні закуски; оплатити рахунок; залишити чаєві; тримати тацю; замовити по телефону; для зручності; безалкогольні напої; доставити замовлення додому; смажена риба та чіпси; піццерія.

 

II. Fill in the missing words.

1. I don’t fancy … tonight. Let’s eat out.

2. Good evening. Would you like to see the …, sir?

3. I think I’ll have the … for the first course.

4. The food was great but the … was slow. We waited ages for everything.

5. Are you ready to …?

6. No … for me, thanks – I’ll just have the pizza.

7. Could we have the … near the window, please?

8. I’d like some more wine. Try to catch the … .

9. For … I’d like some ice-cream, please.

10. Waiter, could we have the …, please?

11. It was a wonderful ... I think we should leave the waiter some … .

(meal, order, menu, beer, bill, cooking, dessert, soup, tips, waiter, service, table)

 

III. Say if the following statements are true or false. Correct the false statements to make them true.

1. Many families are choosing to eat out more because they are very busy to cook.

2. Customers sit at tables, their orders are taken by a waiter or waitress.

3. The customers pay the bill before leaving.

4. The waiter brings you tips to pay.

5. The most common drink served at the pub is juice.

6. Soft drinks are non-alcoholic ones.

7. The law as for consuming drinks at the pub is very strict.

8. One of the most favourite English take-aways is fish and chips.

 

IV. Read and translate the word-combinations connected with visiting a restaurant. Arrange them in a logical order; use them in your own story about eating out.

to look through the menu to pay the bill

to take the seats at the table to thank the waiter

to wait for the order to decide to eat out

to book a table beforehand to get to the place

to leave the waiter some tips to enjoy the meal

to choose dishes from the menu card to ask for a bill

to choose a restaurant to go home satisfied

to order the main course and dessert to talk to the waiter

 

V. Read the story and fill in the appropriate articles where necessary.


Читайте також:

  1. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. Active Vocabulary
  4. ACTIVE VOCABULARY
  5. Active Vocabulary
  6. ACTIVE VOCABULARY
  7. ACTIVE VOCABULARY
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Eating Places | A Picture of a Mushroom

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.