Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи культуровідповідності.

Принцип культуровідповідностів педагогіку був уведений
А. Дистервегом. Він писав: «У всякім вихованні повинні братися до уваги побут і звичаї нашої епохи та соціального стану, дух часу, в якому ми живемо, національність нашого народу, одним словом, культура всієї сучасності й безпосереднього нашого оточення» [55,403]. Довгий час ця істина декларувалась лише на сторінках педагогічних хрестоматій, так і не ввійшовши до підручників радянської педагогіки, бо суперечила її основній політичній доктрині. У результаті зміни ідеологічних пріоритетів принцип культуровідповідності зайняв своє місце в педагогічному сьогочассі, але поки що лише в концепціях національного та громадянського виховання.

Очевидно, що цей принцип у тій же мірі, що й виховання, стосується навчання та освіти. Тобто, це один із системоутворюючих принципів педагогічного процесу. Разом із ним до цієї групи входять принципи народності та інтеркультурності.

Принцип культуровідповідності говорить про необхідність вести педагогічний процес відповіднодо культури того суспільства, країни, виробництва, напрямків діяльності, до яких причетна людина.

Культуровідповідне навчання й виховання націлені на збереження й примноження матеріальних і духовних цінностей народу. В педагогічному процесі в якості розпредмеченої культури виступає соціальний досвід, передача й засвоєння якого є квінтесенцією зв'язку поколінь. Він містить у собі сукупність:

· культурологічних знань;

· умінь і навичок відтворювати соціокультурний шар існування;

· володіння способами створення нових культурних цінностей;

· досвід емоційно-ціннісних відносин до культури та її складових.

Відповідно до принципу гуманізації педагогічного процесу, його метою є задоволення потреб дитини. Результатом цього є формування культури кожної особистості та суспільства в цілому (моральної, естетичної, інтелектуальної, фізичної, трудової, екологічної тощо) як інтегративного людського утворення. Саме на це потрібно спрямувати педагогічні зусилля сьогодення.

Принцип народності як відображення культури народу в педагогічному процесі ґрунтується на єдності загальнолюдського і національного. Він включає в себе:

· національну спрямованість педагогічного процесу,

· формування національної самосвідомості й менталітету,

· виховання патріотичних почуттів до рідної землі та народу,

· прищеплення поважного ставлення до культури, національної спадщини, народних звичаїв, національно-етнічної обрядовості всіх народів, що живуть в Україні.

Принцип народності реалізує органічний зв'язок педагогічного процесу з історією народу, його мовою, культурними традиціями, з народним мистецтвом, ремеслами та промислами.

З огляду на національно-етнічну різноманітність українського народу, в педагогічному процесі важливо сформувати культуру міжнаціонального спілкування; виховати толерантне ставлення до культурних традицій і цінностей інших народів; забезпечити гармонійне поєднання національних культур, не допускаючи розвитку однієї за рахунок інших.

Усе це знаходить своє відображення як у традиційних загальноосвітніх предметах сучасної школи (мова, література, історія, географія), так і в нововведених (культурологія, народознавство тощо). Особливе місце культурологічні предмети займають у шкільному компоненті змісту освіти.

Принцип інтеркультурності педагогічного процесу наголошує на інтегрованості національної культури в контекст загальнодержавних, європейських і світових цінностей, у загальнолюдську культуру. Реалізація цього принципу вимагає забезпечення умов для формування особистості, відкритої для всіх культур, що не протиставляє свою національну культуру скарбниці світових цінностей і здатна вести взаємне культурне збагачення як на особистісному, так і на державному рівнях. Забезпеченню принципу інтеркультурності педагогічного процесу в сучасній школі служать як обов'язкові до вивчення предмети (зарубіжна література, всесвітня історія, іноземні мови), так і предмети культурологічного циклу, що викладаються з метою поглибленого, профільного та факультативного вивчення предметів за вибором школярів. Цьому сприяють різнобічні культурні зв'язки між країнами, регіонами, містами й побудована відповідним чином система виховної роботи школи.



Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  3. Антикорупційні принципи
  4. Антикорупційні принципи
  5. Антикорупційні принципи
  6. Антикорупційні принципи
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Б/. Принципи виборчого права.
  10. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  11. Базові принципи психології спорту.
  12. Базові принципи розробки ПЗ в VCS




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи природовідповідності. | Правила

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.