Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



I’m afraid we are moving away from the main problem.

Let’s go back to your original question.

Phrases we could go back to the main point.

 

Imagine you are chairing a paper discussion. Respond to the following situations using the phrases given above:

 

1. One of the speakers is getting off the point. Insist on relevance. 2. Several participants involved in the discussion have been carried away and are discussing extraneous matters. Remind them they should not move away from the main problem under discussion.

 

Recognizing when agreement is impossible;

stopping the argument.

 

Ex. 6. The discussion of the problem is becoming hot and fruitless. Try to reconcile the opinions. Which of the phrases suggested below would you use in each of the following situations?

 

1. The speaker is accused of having failed to offer an all embracing explanation. 2. A member of the audience insists that only his/her point of view can be considered right. 3. The speaker is arguing with a conference participant; they are unable to reach a positive decision.

 

I’m afraid you’ll just have to agree to differ on that point.

I don’t think there is an immediate answer to Dr. N.’s question.

There seems to be some conflict (contradiction) between your points of view. Let us just stop the discussion.

 


Читайте також:

  1. Make statements to be corrected according to the model above. The drill will continue until every student has participated. Keep the exercise moving on rapidly.
  2. Match headlines 1-3 with ecological problems a-d. There is one extra problem.
  3. Moving groups




Переглядів: 555

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
You are chair of this session. How would you open a discussion on one or all of these subjects? Use the phrases given above. | Read the text. Analyze the underlined phrases. What role do they play in the discussion?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.