Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



History of the School

Many prominent scientists made a major contribution to the creation of the school and promoted its further development. Prof. M L. Levinstein, D. Sc. (Eng.) is considered to be the founder of the school. He came to Novosibirsk from Leningrad in 1970. At first, he headed the laboratory of overvoltage in the Siberian Research Institute of Power Engineering and later he was appointed head of the department of super-high voltage in the same institute. In 1971, K. P. Kadomskaya headed the department of high-voltage engineering in NETI (now NSTU). Yu.. V. Tselebrovsky set up a laboratory of grounds in the Siberian Research Institute of Power Engineering. In 1989, he came to work in NSTU where he headed the department of high-voltage engineering and electrophysics. In 1995, he set up an educational and research laboratory of electrotechnical materials science.

Since the beginning of their work the research teams of these departments have contributed greatly to solving urgent problems of power engineering by developing methods of electromagnetic disturbance control in electric systems and elaborating procedures to increase reliability and durability of power installations. Graduate, doctoral and post-doctoral students of NSTU have also been actively involved in research activities. It is they who form the core of the school staff.

At present 27 staff members, 3 postdoctoral and 6 doctoral students are engaged in research within the school.


Читайте також:

  1. A Brief History of Clothes
  2. At the Library. My School Library. (1)
  3. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  4. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  5. Crossing the school's threshold
  6. D. Can you say what these dates mean in the history of Russia? Use the dates to complete the sentences below.
  7. Different phonological schools and their concept of phoneme
  8. Ecclesiastical History of the English People
  9. Education in Great Britain: Schools
  10. Elementary Schools
  11. English Schools
  12. Environmental Damage through History




Переглядів: 577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Major Results of Research | Main Areas of Research

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.